مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

راهکارهای درمان ریزش مو

  • ۷۷۱
راهکارهای درمان ریزش مو

ریزش مو یکی از مشکلاتی می باشد که امروزه بسیاری از افراد با آن روبرو هستند و از آنجایی که با ظاهر افراد در ارتباط می باشد منجر به کاهش اعتماد به نفس می گردد. 

برای درمان ریزش مو ابتدا باید علت آن را مورد بررسی قرار دهید و سپس با توجه به علت آن بهترین راهکار را برای درمان ریزش مو به کار ببرید.

به طور کلی ریزش مو به دلایل مختلف از جمله استرس، فشار های عصبی، ابتلا به برخی از بیماری ها ،مصرف سیگار و دخانیات، کمبود مواد مغذی در بدن ،کمبود خواب ،پیروی از رژیم غذایی نامناسب ،عوامل ژنتیکی، عدم رعایت بهداشت و کمبود پروتئین در بدن اتفاق می‌افتد.

برای درمان ریزش مو راهکارهایی وجود دارد که در زیر به تعدادی از آنها اشاره می نماییم : 

روغن سیاه دانه 

سیاه دانه یک گیاه دارویی می باشد که دارای طعم و بوی تلخ می باشد. استفاده از این روغن باعث تقویت فولیکول های مو در ناحیه سر ،ابرو و مژه ها می گردد. برای استفاده از این روغن باید قبل از حمام آن را بر پوست سر خود مالش داده و بعد از گذشت یک ساعت به حمام بروید.  

 

سفیده تخم مرغ 

از آنجایی که در ترکیب تخم‌مرغ پروتئین زیادی وجود دارد ، مصرف آن باعث جلوگیری از ریزش مو میشود. مصرف تخم مرغ باعث میشود که فولیکول های مو تغذیه شوند  و به رشد موها نیز کمک می نماید. 

آلوورا 

ژل موجود در گیاه آلوورا دارای خواص بسیار زیادی می باشد . یکی از خواص ژله گیاه آلوورا تقویت پیاز مو و همچنین درمان شوره سر می باشد. استفاده از ژل آلوورا از آنجایی که باعث تقویت موها می شود در درمان ریزش مو بسیار موثر است. 

 

 

ماهی 

ماهی ها سرشار از چربی های امگا ۳ می باشند و از آنجایی که این چربی تاثیر زیادی بر سلامت مو می گذارد میتوان گفت مصرف ماهی در درمان ریزش مو بسیار کمک کننده است. برای تاثیر بیشتر این روش بهتر است که روغن ماهی را با روغن زیتون مخلوط کرده و آن را بر ساقه ی موهای خود بمالید. 

گل ختمی 

گل ختمی یکی از گیاهانی می باشد که در طب سنتی برای درمان ریزش مو معرفی می گردد. این گیاه علاوه بر ریزش مو باعث درمان موخوره و شوره سر میشود و به رشد مو کمک میکند.

دارچین 

دارچین گیاهی می باشد که استفاده از آن علاوه بر این که باعث درمان ریزش مو می گردد به تحریک رشد مو نیز کمک می نماید. استفاده از دارچین باعث می شود که گردش خون در بدن افزایش پیدا کند و در نتیجه باعث درمان ریزش مو میشود. 

برای تاثیر بیشتر دارچین بهتر است که آن را با عسل مخلوط نمایید.

 

روغن نارگیل 

استفاده از روغن نارگیل حتی برای موهای سالم ضروری می باشد زیرا به تقویت موها کمک می کند. روغن نارگیل سرشار از انواع ویتامین ها و اسیدهای چرب می باشد و علاوه بر درمان ریزش مو به تقویت موها کمک می کند. 

جهت تاثیر بیشتر روغن نارگیل می‌توان آن را با موادی مانند روغن کرچک یا روغن درخت چای مخلوط کرد.   

 

روغن رز ماری 

روغن رزماری روغنی می‌باشد که از آن برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت مو استفاده می گردد . مصرف این روغن باعث افزایش گردش خون میشود و در نتیجه به درمان ریزش مو کمک می نماید. 

برای تاثیر بیشتر این روغن بهتر است که آن را با روغن‌های گیاهی دیگر مانند روغن زیتون و بادام مخلوط نمایید. 

اسفناج 

اسفناج یکی از سبزیجاتی میباشد که برای سلامت موها بسیار مفید است. مصرف اسفناج باعث می شود که موها مرطوب شوند و مانع از شکنندگی موها می گردد. اسفناج سرشار از انواع ویتامین ها، مواد مغذی، آهن و بتاکاروتن می‌باشد.  

 

روغن هسته انگور 

روغن هسته انگور سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و در درمان بسیاری از مشکلات مو مانند ریزش مو و شوره سر بسیار موثر است. می توانید از این روغن شبها قبل از خواب استفاده کنید و صبح موهای خود را بشویید.   

 

ویتامین c 

 مصرف مواد غذایی که سرشار از ویتامین c میباشند باعث تقویت کلاژن های مو می گردد و این امر به درمان ریزش مو کمک میکند.  

از جمله مواد غذایی که سرشار از ویتامین c می باشند می توان به فلفل قرمز و مرکبات اشاره کرد. 

 

کاهو 

کاهو سرشار از انواع مواد معدنی و ویتامین ها می باشد و میزان زیادی آهن در آن یافت می گردد . مصرف کاهو برای حفظ سلامت موها بسیار مفید می‌باشد و در درمان ریزش مو نیز موثر است. 

بیوتین 

بیوتین عنصری میباشد که در صورتی که در بدن کاهش پیدا کند باعث ریزش مو می گردد. برای درمان ریزش مو بهتر است که از مواد غذایی که سرشار از بیوتین میباشد استفاده کنید. 

از جمله مواد غذایی که سرشار از بیوتین می باشد می‌توان به کلم بروکلی، دانه های سویا، گوشت، گل کلم، محصولات لبنی، غذاهای دریایی و آجیل  اشاره کرد

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم