مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف عرق چهل گیاه

  • ۴۵۳
فواید مصرف عرق چهل گیاه

چهل گیاه نوعی داروی گیاهی می‌باشد که در طب سنتی از آن برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. امروزه این داروی گیاهی به دلیل بهره مندی از فواید درمانی بسیار زیاد جانشین داروهای شیمیایی شده است. در ادامه با خواص بیشتر این گیاه دارویی و عرق آن آشنا می شوید:  

 

طبع عرق چهل گیاه 

عرق چهل گیاه دارای طبع گرم میباشد و به طور کلی ترکیبی از عرق هایی مانند طارونه، یونجه، خرفه، بهارنارنج، کاکوتی، شیرین‌بیان، گل گاوزبان، شنبلیله و زیره می باشد.

طبع گرم این عرق گیاهی گرم بوده که مصرف آن برای افرادی که دارای مزاج سرد میباشند به درمان بسیاری از بیماری های موجود در بدن آنها کمک می نماید.

فواید مصرف عرق چهل گیاه 

درمان رفلاکس معده 

مهمترین فایده استفاده از عرق چهل گیاه را میتوان به درمان رفلاکس معده ربط داد به گونه ای که استفاده از آن به افرادی که دچار بیماری های گوارشی مانند رفلاکس معده می باشد توصیه می گردد علاوه بر آن استفاده از این عرق گیاهی می تواند به تقویت معده و رفع ترشی کمک نماید.

کاهش دردهای قاعدگی

در طب سنتی به منظور کاهش دردهای قاعدگی مصرف عرق چهل گیاه به زنان و بانوان جوان توصیه می گردد زیرا استفاده از آن علاوه بر کاهش التهاب موجب رفع اسپاسم و گرفتگی های عضلانی شده و با تنظیم عملکرد سیستم عصبی می تواند کمک بسیار شایانی در کاهش دردهای قاعدگی داشته باشد.

کاهش وزن 

بسیاری از افراد به دلیل ایجاد رطوبت بیش از حد در بدن دچار اضافه وزن می شوند که مصرف این عرق توسط این افراد باعث کاهش رطوبت بدن شده و در نتیجه منجر به کاهش وزن می گردد. علاوه بر آن از آنجایی که طبع عرق گرم می باشد میتواند باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و به کاهش وزن کمک کند.

تقویت سیستم عصبی 

به طور کلی استفاده از این عرق گیاهی برای تقویت سیستم عصبی توصیه میگردد زیر مصرف می تواند با کاهش حرارت مغز به بهبود خلق و خو کمک کرده و در رفع عصبانیت تاثیر زیادی داشته باشد از همین رو توصیه می شود که به صورت روزانه یک فنجان عرق یا دمنوش چهل گیاه مصرف شود.

به طور کلی از دیگر خواص این گیاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • درمان نفخ شکم
  • درمان حالت تهوع و استفراغ
  • درمان ناراحتی های روده 
  • درمان کبد چرب 
  • افزایش شیر مادران شیرده 
  • جلوگیری از ابتلا به دیابت
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم