مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

با فواید مصرف کنجد آشنا شوید

  • ۴۳۶
با فواید مصرف کنجد آشنا شوید

کنجد یکی از دانه های گیاهی می باشد که می توان آن را به کشور هند و آفریقا ربط داد. این دانه گیاهی به عنوان قدیمی‌ترین دانه روغنی در جهان شناخته می شود که مصرف آن علاوه بر زیبایی پوست و مو می‌تواند به درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک نماید که در ادامه با برخی از فواید مصرف آن آشنا می شویم 

 

فواید مصرف کنجد

کاهش التهابات بدن

کنجد سرشار از آنتی اکسیدان بوده از همین رو مصرف آن می‌تواند باعث کاهش التهابات بدن و بیماری های التهابی کرده است. به طور کلی در طب سنتی به افرادی که دچار بیماری هایی مانند آرتریت می باشند مصرف روزانه ۱۰۰ گرم از کنجد توصیه می گردد.

کاهش سطح کلسترول 

مصرف کنجد به صورت روزانه می تواند باعث جلوگیری از جذب چربی های زیادی توسط روده ها گردد و همین امر می تواند به تنظیم سطح کلسترول در بدن کمک می نماید. از همین رو به طور کلی می‌توان گفت مصرف کنجد با کاهش سطح کلسترول خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش میدهد. 

جلوگیری از ابتلا به دیابت

کنجد به عنوان مغزی ترین دانه گیاهی سرشار از منیزیم و مس می باشد و به همین دلیل مصرف آن می‌تواند باعث جلوگیری از ابتلا به بیماری دیابت گردد. این روغن گیاهی خوراکی می تواند به کاهش گلوکز خون کمک کرده و حتی مصرف آن برای افراد دیابتی مفید باشد.

کاهش اضطراب 

منیزیم و کلسیم موجود در دانه های روغن باعث میشوند که تولید سروتونین در بدن افزایش پیدا کرده و همین امر می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب در بدن کمک نماید. علاوه بر این مصرف این دانه گیاهی می تواند به درمان کم خوابی و بهبود خلق و خو کمک کند.

مفید برای پوست 

دانه های کنجد دارای ترکیباتی می باشد که استفاده از آن می تواند اثرات ماورا بنفش نور خورشید را کاهش داده و از آسیب رسیدن جدی به پوست جلوگیری می نماید. علاوه بر آن مصرف کنجد علاوه بر کاهش چین و چروک پول می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را تا حدود بسیار زیادی کاهش دهد.

استحکام استخوان ها 

کنجد سرشار از کلسیم فسفر و روی می باشد و به طور علمی ثابت شده است که میزان کلسیم موجود در یک مشت کنجد بیشتر از یک لیوان شیر می باشد و از همین رو مصرف آن می‌تواند به استحکام استخوان ها کمک کرده و از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری می‌نماید.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم