مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

با عوارض جدی مصرف زیاد کیوی آشنا شوید

  • ۴۲۱

کیوی یکی از میوه های مربوط به فصل پاییز و زمستان می باشد که به دلیل این که سرشار از ویتامین سی است استفاده از آن می تواند به درمان سریعتر سرماخوردگی کمک نماید اما زیاده روی در مصرف آن می‌تواند باعث بروز عوارض جدی در بدن گردد که در ادامه می توانید با مضرات کیوی آشنا شوید: 

 

طبع کیوی 

کیوی میوه پرخاصیت بوده به گونه ای که می‌توان گفت سرشار از مواد معدنی مانند آهن، پتاسیم، فولات، فیبر و انواع ویتامین ها میباشد. 

این میوه معمولا در طعم‌های مختلفی وجود دارد و از همین رو طبع های مختلفی را به خود اختصاص می دهد به گونه ای که می توان گفت کیوی هایی که از طعم شیرین برخوردار هستند دارای طبع گرم و کیوی هایی که از طعم ترش برخوردار هستند دارای طبع سرد میباشند.

مضرات مصرف کیوی 

 

ایجاد حساسیت 

به طور کلی می توان کیوی را جزو میوه های حساسیت زا شناخته گونه که بعضی از افراد با مصرف زیاد آن می توانند دچار واکنش های حساسیتی شوند. به این ترتیب می‌توان گفت بعضی از افراد با مصرف کیوی دچار علائمی مانند خارش پوست، تنگی نفس و تپش قلب می شوند.

مانع از جذب کلسیم 

کیوی یکی از میوه هایی میباشد که مصرف زیاد آن می تواند مانع از جذب کلسیم در بدن گردد. از آنجایی که در کیوی اگزالات وجود دارد توصیه می شود بلافاصله بعد از مصرف آن مواد غذایی کلسیم دار مصرف نشود زیرا مانع از جذب کلسیم مواد غذایی می گردد.

 رقیق سازی خون 

یکی از ویژگی های میوه کیوی رقیق کردن خون می باشد به گونه ای که باعث کاهش سرعت لخته شدن خون شده و برای افرادی که عمل جراحی در پیش رو دارند استفاده از  کیوی توصیه نمی شود همچنین افرادی که از داروهای رقیق سازی خون استفاده می کنند باید در مصرف کیوی احتیاط کنند.

مضر برای دیابتی ها 

میوه کیوی برخلاف طعم ترشی که دارد سرشار از کالری بوده و از همین رو افرادی که به بیماری دیابت مبتلا می باشند باید در مصرف آن احتیاط کنند. معمولا نوع خشک این میوه کالری بیشتری داشته و به افراد دیابتی توصیه می شود که مصرف این میوه را تا حد ممکن محدود نمایند. 

ایجاد سنگ صفرا 

به طور کلی در طب سنتی میوه کیوی به عنوان یکی از میوه های صفرابر شناخته می شود. از همه رو معمولاً زیاده روی در مصرف آن به افراد مستعد سنگ صفرا توصیه نمی گردد زیرا ترکیبات موجود در این میوه می تواند باعث ایجاد سنگ صفرا در بدن گردد.

 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم