مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف عناب

  • ۵۱۷
فواید مصرف عناب

عناب گیاهی می باشد که مصرف آن فواید زیادی برای بدن به دنبال دارد و از آن می‌توان به عنوان یک گیاه دارویی برای درمان بسیاری از بیماریها استفاده کرد.

عناب در سراسر جهان با نام های مختلفی مانند خرمای هندی، ایناب، خرمای قرمز و خرمای چینی شناخته می شود.

 

گیاه عناب گیاه بومی قاره آسیا می باشد. درخت این گیاه می تواند تا ۱۲ متر رشد کند و میوه های آن در ابتدا به رنگ سبز و بعد از رسیدن به رنگ قهوه ای تیره می باشد. 

عناب سرشار از مواد معدنی، انواع ویتامین‌ها و فیبر می‌باشد و به عنوان یک میوه کم کالری محسوب می گردد. 

فواید مصرف عناب 

 

درمان یبوست 

از آنجا که عناب سرشار از فیبر می باشد مصرف آن باعث بهبود عملکرد روده ها می‌شود و در درمان یبوست کاربرد دارد. مصرف عناب علاوه بر درمان یبوست به بهبود عملکرد سیستم گوارش نیز کمک می نماید. 

درمان فشار خون 

عناب میوه می باشد که سرشار از فسفر روی پتاسیم آهن و منگنز می‌باشد و مصرف آن باعث افزایش جریان خون در بدن شده و برای کنترل فشار خون بسیار مناسب می باشد. علاوه بر این ، از آنجایی که در عناب مقدار زیادی آهن وجود دارد در درمان کم خونی نیز بسیار موثر است. 

 

کنترل قند خون 

عناب به عنوان یک گیاه کنترل کننده قند خون شناخته می شود. مصرف عناب علاوه بر کنترل قند خون باعث کنترل پارامترهای دیگری مانند اوره ،هموگلوبین ، کلسترول سرم و تری گلیسیرید می شود. 

درمان کبد چرب 

ترکیبات موجود در عناب باعث می شود بافت های آسیب دیده در کبد درمان شود و همچنین آنزیم های کبدی را نیز کاهش می دهد. مصرف عناب برای افرادی که به کبد چرب مبتلا می باشند  بسیار مفید است.  

درمان التهابات پوستی 

مصرف عناب باعث درمان التهابات پوستی مانند خشکی و خارش پوست،کهیر، زخم های کهنه ، تیرگی پوست و پیری پوست می‌گردد. 

برای درمان التهابات پوستی بهتر است که عناب را صبح ناشتا با سکنجبین مخلوط کرده و میل نمایید.  

 

پیشگیری از سرطان 

عناب سرشار از آنتی اکسیدان بوده و باعث پیشگیری از ابتلا به سرطان می گردد. مصرف عناب باعث مهار سلول های سرطانی میشود و همچنین برای کسانی که به سرطان مبتلا هستند به کاهش سلول‌های سرطانی کمک می نماید. 

درمان بی خوابی ​

عناب به عنوان یک میوه آرام بخش می باشد و در درمان بی خوابی های شبانه بسیار موثر است. مصرف این میوه باعث آرامش اعصاب نیز می گردد. 

برای تاثیر بیشتر بهتر است که قبل از خواب یک فنجان دمنوش عناب مصرف گردد. 

درمان بیماریهای قلبی 

مصرف عناب باعث می شود که رسوب هایی که در رگ‌های خونی تجمع پیدا کرده اند کاهش پیدا کرده و در نتیجه خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد. مصرف عناب همچنین باعث کاهش چربی خون نیز می گردد.

 

جلوگیری از پوکی استخوان 

عناب سرشار از کلسیم و فسفر می‌باشد و مصرف آن خطر مبتلا شدن به پوکی استخوان را کاهش می‌دهد. 

جلوگیری از آسیب های مغزی 

مصرف عناب باعث کاهش فعالیت گلوتومات در مغز می گردد و در نتیجه بهبود عملکرد مغز کمک می نماید. استفاده از عناب خطر مبتلا شدن به سکته مغزی و همچنین آسیب های دیگری چون تشنج را کاهش می دهد. 

رفع چین و چروک پوست 

ترکیبات موجود در عناب باعث تولید کلاژن در پوست شده و آنتی اکسیدان های موجود در آن به رفع چین و چروک در پوست کمک می نماید و باعث جوان سازی پوست میشود. 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم