مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

درمان بیماری های مربوط به روده

  • ۵۲۰
درمان بیماری های مربوط به روده

روده یکی از اعضای مهم بدن انسان می باشد که سلامت دستگاه گوارش به کارکرد آن وابسته می باشد.  

معمولاً اختلال در عملکرد روده خود را با علائمی مانند یبوست، سردرد، رفلاکس اسید معده و خواب آلودگی نشان می دهد. 

 

بیماری های مختلفی در رابطه با روده می‌تواند رخ بدهد که از جمله آن می توان به تنبلی روده و عفونت روده اشاره کرد. 

بیشتر مشکلات روده به دلیل غلبه بلغم بر روده ها و سردی روده اتفاق می افتد. 

مصرف سبزیجات تازه و نوشیدن آب زیاد می‌تواند خطر مبتلا شدن به بیماری های روده ای را کاهش دهد همچنین عدم مصرف غذاهای پرچرب و غذاهایی که گاز زیادی تولید می کنند در جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری های روده ای بسیار موثر می باشد.

یبوست یکی دیگر از بیماری های مربوط به روده می باشد که باعث اثرات بد بر کیفیت زندگی می گردد. این بیماری معمولاً با نفخ، ورم و درد در ناحیه شکم همراه می باشد. 

 

مواد غذایی مفید برای درمان بیماری های روده 

 

قهوه 

مصرف قهوه باعث تحریک عضلات روده شده و از آنجایی که سرشار از کافئین و فیبرهای محلول می باشد باعث تنظیم باکتریهای مفید روده شده و در جلوگیری از مبتلا شدن به یبوست بسیار تاثیر گذار می باشد. 

 

آب 

نوشیدن آب زیاد در طول روز علاوه بر آنکه سلامتی بدن را تضمین می کند باعث دفع مواد سمی از روده ها می گردد. کم آبی در بدن می تواند منجر به انسداد روده ها شود بنابراین نوشیدن آب در جلوگیری از انسداد روده و تنبلی روده بسیار موثر میباشد.  

نوشیدن آب ولرم باعث پاکسازی روده از مواد زائد می گردد و مواد سمی همراه با مدفوع از بدن خارج میشود. 

 

ماست 

مصرف ماست باعث جلوگیری از رشد سلولها در روده بزرگ می‌شود و خطر مبتلا شدن به بیماریهای روده را کاهش می‌دهد. استفاده از ماست می تواند مشکلات مربوط به دستگاه گوارش مانند مسمومیت را از بین ببرد. 

 

روغن ماهی 

هنگامی که مواد زائد و سموم در روده ها تجمع پیدا می کند می تواند منجر به ایجاد بیماری های روده ای در بدن گردد. مصرف روغن ماهی از آن جایی که سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد باعث دفع مواد زائد از روده و معده می شود. 

 

آلو بخارا 

آلوبخارا سرشار از فیبر می باشد و با تحریک کردن روده می تواند به بهبود عملکرد روده کمک نماید. 

به منظور استفاده از آلو بخارا برای درمان بیماریهای روده ای بهتر است که چند عدد آلو را با عرق بیدمشک و گلاب مخلوط کرده و بر روی شعله بجوشانید سپس عصاره به دست آمده از آن را مصرف نمایید. 

 

عسل و آبلیمو 

آب لیمو دارای خاصیت اسیدی می‌باشد و در رفع بیماری های مربوط به روده به خصوص عفونت روده بسیار تاثیرگذار است. برای تاثیر بیشتر آبلیمو بهتر است که به همراه عسل میل شود

 

ویتامین A 

مصرف مواد غذایی که حاوی مقدار زیادی ویتامین a می باشند در سلامت سلول های روده بسیار تاثیر گذار هستند.   

 

آب سبزیجات 

آب سبزیجات سرشار از ترکیباتی به نام کلروفیل می باشد که به پاک کردن سموم از روده کمک می نماید. مصرف آب سبزیجات آنزیم های مفید را در سطح بدن افزایش می دهد و به بدن کمک می کند که محصولات زائد را از روده تجزیه کند. 

مصرف آب سبزیجاتی مانند کلم پیچ، چغندر، هویج و اسفناج در رفع مشکلات روده ای بسیار موثر می باشد‌.

 

پروبیوتیک ها 

مصرف مواد غذایی حاوی پروبیوتیک باعث افزایش تولید باکتری های مفید در بدن می گردد که این باکتری ها التهابات مربوط به روده را کاهش داده و باعث دفع منظم می گردد. مصرف پروبیوتیک برای سلامتی دستگاه گوارش نیز بسیار توصیه می گردد. 

 

بذر کتان 

بذر کتان محصولی می‌باشد که در طب سنتی از آن برای پاکسازی روده ها استفاده میشود. به این منظور برای تاثیر بیشتر بذر کتان برای درمان مشکلات روده ای باید صبح ناشتا قبل از صرف صبحانه مصرف شود. 

 

روغن کرچک 

روغن کرچک یکی از روغن های گیاهی می باشد که برای پاکسازی روده ها از آن استفاده می گردد اما باید به این نکته توجه داشت که استفاده از این روغن گیاهی در دوران بارداری توصیه نمی شود.  

 

آب سیب 

مصرف آب سیب یکی دیگر از روش‌های خانگی می‌باشد که از آن برای رفع التهابات روده ای استفاده می شود. برای تاثیر بیشتر آب‌سیب بهتر است که به همراه زنجبیل مصرف گردد.

 

شیرین بیان

مصرف ریشه شیرین بیان باعث کاهش التهابات روده شده و به عملکرد بهتر روده کمک می نماید. استفاده از ریشه شیرین بیان علاوه بر اینکه خطر مبتلا شدن به سرطان روده را کاهش می‌دهد باعث عملکرد بهتر کبد و کلیه ها نیز می گردد.  

مصرف شیرین بیان باعث افزایش طول عمر سلول های روده می گردد و منجر به تامین خون آستر روده ایتان می شود.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم