مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

تنبلی تخمدان و درمان آن با راهکارهای خانگی

  • ۵۰۴
تنبلی تخمدان و درمان آن با راهکارهای خانگی

تنبلی تخمدان که به آن سندروم تخمدان پلی کیستیک هم گفته می شود در صورت عدم درمان به موقع باعث ناباروری در خانم ها می گردد. 

این بیماری معمولاً بانوان را با علائمی مانند خشکی واژن، دوره های نامنظم قاعدگی و کم سو شدن چشم ها روبرو میکند.

 

تنبلی تخمدان چیست؟ 

در طول زندگی بعضی از بانوان با مشکل تنبلی تخمدان روبه‌رو می‌شوند که در این حالت کیسه هایی که حاوی مایعات می باشد در نواحی از تخمدان آن ها شروع به رشد می نماید و در نتیجه باعث به هم خوردن سطح هورمون ها و حتی ناباروری می گردد.  

 

علل مبتلا شدن به تنبلی تخمدان  

تنبلی تخمدان در بدن به دلایل مختلف اتفاق می‌افتد یکی از این دلایل ضعیف شدن بیش از حد به سیستم ایمنی می باشد که در این حالت سیستم ایمنی بدن علیه بافت تخمدان ها پادتن هایی را تولید می‌کند که به فولیکول‌های حاوی تخمک آسیب می‌رسانند.  

همچنین قرار گرفتن در معرض اشعه های مضر مانند شیمی درمانی و پرتودرمانی می‌تواند باعث آسیب رسیدن به سلول ها و در نتیجه تنبلی تخمدان شود. 

 

علائم تنبلی تخمدان 

سندروم پلی کیستیک یا تنبلی تخمدان معمولاً با علائمی مانند بروز جوش های ریز در صورت، افزایش رشد موهای زائد، ریزش مو، خشکی واژن، تغییرات خلق و خو و نوسانات وزنی همراه می باشد. 

 

درمان تنبلی تخمدان با روش های خانگی 

 

دمنوش دارچین 

یکی از دلایلی که باعث ایجاد بیماری سندروم تخمدان پلی کیستیک می‌گردد مقاومت انسولین در بدن می باشد. مصرف دمنوش دارچین باعث کاهش مقاومت انسولین در بدن شده و به فعال شدن تخمدان ها کمک می نماید.

مریم گلی 

در طب سنتی برای افزایش میل جنسی به افراد مصرف گیاه مریم گلی پیشنهاد می گردد. استفاده از این گیاه قبل از بارداری باعث تقویت تخمدانها شده و به درمان تنبلی تخمدان کمک می نماید. 

گل صدتومانی 

گیاه گل صدتومانی گیاهی گران قیمت می باشد اما از آن می‌توان برای از بین بردن علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک استفاده کرد. برای تاثیر بیشتر این گیاه بهتر است که به همراه شیرین بیان مصرف گردد.

 

سیاهدانه 

سیاه دانه یکی از گیاهان بسیار مفید برای مشکلات هورمونی زنان می باشد. مصرف این گیاه باعث جلوگیری از سقط جنین شده و همچنین در درمان انواع مشکلات باروری مانند تنبلی تخمدان و آندومتریوز موثر می باشد.   

عرق سیر 

سیر گیاهی می باشد که از گذشته دور تا به امروز از آن برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شده است. از آنجا که سیر سرشار از املاح معدنی و ویتامین ها می باشد مواد مورد نیاز برای سلامتی تخمدان ها را فراهم کرده و به درمان تخمدان پلی کیستیک کمک می نماید. همچنین مصرف عرق سیر باعث از بین رفتن عفونت های واژن می گردد.

 

شیرین بیان 

شیرین بیان یکی از گیاهان دارویی می باشد که معمولاً از آن برای درمان اختلالات قاعدگی استفاده می‌شود. همچنین استفاده از این گیاه باعث درمان‌تنبلی اعدام شده و بهبود باروری کمک می نماید. 

از دیگر فواید مصرف شیرین بیان این است که باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش و دستگاه تنفس می گردد.

پونه سفید 

مصرف پونه سفید باعث افزایش جریان خون در بدن شده و هنگامی که خون به بخشهای تولید مثل بیشتر جریان پیدا کند می‌تواند باعث درمان بیماری هایی چون تنبلی تخمدان شود همچنین به افزایش باروری در خانمها کمک می نماید.

 

عرق گزنه 

گزنه گیاهی می باشد که خواص بی نظیری در رابطه با درمان پلی کیستیک دارد . به طور کلی از عرق گزنه برای تقویت بارداری به منظور افزایش میزان تخمک گذاری استفاده می‌شود.

 

در آخر باید گفت برای درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک مراجعه به پزشک بهترین راه می باشد همچنین تغییر در روش زندگی و پیروی از رژیم غذایی سالم می تواند به درمان این سندروم کمک نماید. 

عدم مصرف مواد غذایی که دارای طبع سرد میباشند مانند بادمجان، قارچ، گشنیز، ماست و ماهی می‌تواند در درمان پلی کیستیک به شما کمک نماید.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم