مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

درمان دندان درد با روش های خانگی

  • ۴۹۹
درمان دندان درد با روش های خانگی

یکی از شایع ترین دلایلی که منجر به ایجاد درد در دندانها و لثه میگردد پوسیدگی دندان ها میباشد که معمولا با علائمی مانند تورم صورت و درد مداوم در دندانها همراه است.به کارگیری روش های خانگی برای درمان درد دندان میتواند مدت کوتاهی به تسکین درد کمک نماید اما در ادامه با مراجعه به دندانپزشک به درمان قطعی دندان درد باید پرداخت.

 

 

به طور کلی دندان درد به دلایل مختلفی مانند فرسودگی مینای دندان ، التهاب لثه ها، پوسیدگی دندان، فشار سینوس ها و آنژین قلبی اتفاق می افتد. 

 

در صورتی که علت دندان درد تشخیص داده نشود و به سرعت درمان نگردد می تواند باعث بروز عوارض جدی تری مانند عفونت حاد شود. 

 

درمان دندان درد با روش های خانگی  

 

اسانس آویشن 

از آنجایی که گیاه آویشن دارای خاصیت ضد باکتریایی می باشد می تواند در رفع عفونت دندان و کاهش علائم دندان درد کمک کننده باشد. به این منظور مقداری آب را با اسانس آویشن مخلوط کرده و به عنوان دهانشویه از آن استفاده نمایید. 

 

چای نعنا 

نعنا یک گیاه دارویی بسیار فوق العاده می باشد که علاوه بر خواص بسیار زیادی که دارد خاصیت بی حس کنندگی نیز دارد. برای درمان درد دندان  می توان از دمنوش نعناع استفاده کرد. 

 

یخ  

استفاده از یخ باعث می شود که مغز به اعصاب دندان شما سیگنالهای سرما را ارسال نماید و سیگنال های درد متوقف گردد. پس می توان گفت استفاده از قطعه یخ کوچک می تواند در کاهش درد دندان درد بسیار موثر باشد.

 

 
آلوئه ورا 

ژل موجود در گیاه آلوئه ورا بسیار مفید میباشد و برای درمان دندان درد میتوان از آن استفاده کرد . به این منظور باید دندان خود را با ژل آلوئه ورا ماساژ دهید . از ژل آلوئه ورا برای درمان التهابات پوستی مانند جای سوختگی هم میتوان استفاده کرد. 

 

سیر 

ترکیبات موجود در سیر مانند اوژنول باعث کاهش رشد باکتری های مضر در داخل دندان می گردد و از آنجایی که مانند یک آنتی بیوتیک عمل میکند برای کاهش درد دندان بسیار موثر می باشد.

به این منظور باید چند روز متوالی چند تکه سیر را له کرده، آن را با نمک مخلوط کرده و بر روی دندان بگذارید. 

 

وانیل 

عطر و بوی وانیل خاصیت آرام بخشی دارد و به تسکین درد دندان کمک می نماید همچنین از آنجایی که در وانیل مقدار زیادی الکل وجود دارد می‌تواند به عنوان یک بی حس کننده در مواقع دندان درد عمل نمایند.

به این منظور مقداری وانیل را بر روی یک پنبه ریخته و آنرا بر روی دندان خود فشار دهید.

میخک 

در ترکیبات میخک ماده‌ای به نام اوژنول وجود دارد که به عنوان یک بی حس کننده طبیعی عمل می نماید.  برای بی حس کردن دندان و رهایی از درد دندان باید مقداری پودر میخک را بر روی دندان خود قرار داده و به مدت نیم ساعت صبر کنید .

 

جوز هندی 

جوزهندی دارای خاصیت ضد التهابی می باشد و برای درمان التهابات دندان و لثه بسیار موثر است. استفاده از جوز هندی باعث تسکین درد دندان می گردد . به این منظور بهتر است که مقداری اسانس جوز هندی را روی یک پنبه ریخت و آن را بر روی ناحیه ای که دچار درد می‌باشد بمالید.  

 

جوش شیرین 

برای رهایی از شر دندان درد می توانید از جوش شیرین استفاده کنید. برای این کار باید مقداری جوش شیرین را با آب گرم مخلوط کرده و روزی دو بار از آن به عنوان دهان شویه استفاده کنید. 

 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم