مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

تاثیر موسیقی در سلامت انسان

  • ۴۹۶
تاثیر موسیقی در سلامت انسان

از گذشته تا امروز از موسیقی به عنوان یک منبع قدرتمند جهت بهبود وضعیت سلامتی انسان ها استفاده می شده است. بعضی از انواع موسیقی می تواند در درمان بسیاری از بیماری ها تاثیر گذار باشد. در بسیاری از موارد گوش دادن به موسیقی می تواند تغییرات سودمندی را در جهت گوارش و سیستم عصبی بدن انسان رقم بزند .

 

 

در علم روانشناسی به منظور ارتقای سلامت عاطفی و کم کردن استرس از موسیقی استفاده می شود همچنین گوش دادن به موسیقی باعث عملکرد بهتر ذهن شده و به افزایش تمرکز کمک می کند. 

تحقیقاتی که معمولاً بر روی افرادی که موسیقی گوش میدهند انجام میشود  نشان داده که سرعت پردازش در آنها بالاتر از افراد دیگر می باشد.  

 

فواید گوش دادن به موسیقی 

 

کاهش وزن 

گوش دادن به موسیقی‌هایی که ریتم آرامی دارند باعث ایجاد احساس آرامش در افراد شده و اگر این موسیقی در هنگام غذا خوردن پخش شود فرد زودتر دچار احساس سیری شده و در نتیجه منجر به کاهش وزن میشود . 

کاهش افسردگی 

گوش دادن به موسیقی باعث کاهش استرس در افراد می گردد و به بهبود خلق و خو و کمک می نماید. همچنین از آنجایی که گوش دادن به موسیقی باعث کاهش فشار خون شده می تواند اثرات بسیار مفیدی را بر روی روح و روان و خلق و خو ایجاد کند و در درمان افسردگی بسیار موثر است.

 

 
افزایش انرژی 

گوش دادن به موسیقی می‌تواند باعث افزایش احساسات مثبت در افراد شده و حس نشاط و شادابی را در افراد افزایش دهد. گوش دادن به موسیقی هایی که دارای ریتم تند می باشند باعث به حرکت درآوردن مغز و بدن شده و منجر به افزایش انرژی در بدن می‌گردد.

بهبود عملکرد مغز 

گوش دادن به موسیقی باعث می‌شود که بسیاری از سلول های مغز درگیر موسیقی شده و این باعث افزایش تمرکز و حافظه میشود. همچنین موسیقی گوش دادن باعث رشد بیشتر ذهنی شده و در جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها مانند آلزایمر بسیار موثر است.  

افزایش قدرت یادگیری 

گوش دادن به موسیقی باعث افزایش سلامت روان شده و به بهبود عملکرد مغز کمک می نماید. تحقیقات نشان داده ، گوش دادن به موسیقی رابطه مستقیمی با افزایش قدرت یادگیری دارد زیرا باعث تقویت حافظه میشود . از دیگر فواید گوش دادن به موسیقی این است که از زوال عقل جلوگیری می‌کند. 

 

 
کاهش درد : 

تحقیقات  و ازمایشاتی که بر روی افراد بیمار صورت گرفته نشان میدهد که گوش دادن به موسیقی می تواند نقش بسزایی در کاهش درد بیماران داشته باشد به این صورت که افرادی که بیش از یک ساعت در طول روز موسیقی گوش داده اند درد کمتری را متحمل شده اند. گوش دادن به موسیقی در افراد بیمار باعث کنترل درد و کاهش استرس میشود .

افزایش آرامش 

گوش دادن به موسیقی باعث کاهش استرس در بدن می گردد همچنین باعث می شود که تنش ها در ماهیچه ها آزاد شده و هرگونه استرس موجود در بدن دفع گردد. به منظور استفاده از موسیقی جهت افزایش آرامش بهتر است که موسیقی را قبل از خواب گوش کنید. 

 

تقویت سیستم ایمنی بدن 

گوش دادن به موسیقی باعث افزایش ترشح هورمون های مفید در بدن شده و همچنین سطح هورمون های استرس زا مانند هورمونهای کورتیزول را کاهش می‌دهد این امر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن میشود. به طور کلی می‌توان گفت گوش دادن به موسیقی خطر مبتلا شدن به بیماری های عصبی را کاهش می دهد. 

 

بهبود عملکرد قلب 

گوش دادن به موسیقی باعث سلامت سلول های قلبی شده و به کمتر شدن سطح استرس و اضطراب در بدن کمک می نماید. همچنین از آنجایی که گوش دادن به موسیقی باعث آرام شدن ضربان قلب می گردد باعث می شود که قلب تقویت شود و خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی کاهش پیدا کند.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم