مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

بیماری MS و درمان آن با راهکارهای خانگی

  • ۴۸۲
بیماری MS و درمان آن با راهکارهای خانگی

بیماری ام اس یک مشکل مغزی و نخاعی می‌باشد که در ابتدا به صورت مقطعی است اما با گذشت زمان کم کم باعث ناتوانی فرد در انجام دادن کارهای روزمره می شود. معمولاً فردی که مبتلا به ام اس میگردد با علائمی مانند احساس ضعف ،مشکلات بینایی، اختلالات حرکتی و خستگی رو به رو می شود.

 

هنوز به طور قطع یقین نتوانسته اند علت اصلی ابتلا به ام اس را تشخیص دهند اما دلایلی مانند مصرف بیش از حد نمک، استرس زیاد ، مشکلات ژنتیکی، آلودگی های محیطی، پایین بودن ویتامین دی و مصرف دخانیات می‌تواند در ابتلا به ام اس تاثیرگذار باشد. 

 

علایم بیماری ام اس 

معمولاً بیمارانی که مبتلا به ام اس می شوند به دلیل اینکه فیبرهای عصبی آنها دچار آسیب شده است در نقاط مختلف پوست خود احساس سوزش می کنند . این افراد معمولاً در طول روز دچار احساس خستگی می باشند و از نظر روحی دچار علائم افسردگی می گردند .

افرادی که به ام اس مبتلا می‌گردند معمولاً در تمرکز کردن دچار مشکل می‌شوند و در دست و پای خود همیشه احساس بی حسی و گز گز شدن دارند. 

 

افرادی که بیشتر در معرض ابتلا به MS  هستند :  

+ یکی از گروه هایی که بیشتر در معرض ابتلا به ام اس می باشند کسانی هستند که تحت فشارهای عصبی زیاد قرار می گیرند و این باعث می شود که سیستم عصبی درگیر شده و زمینه‌ساز ابتلا به ام اس شود. 

 

+ افرادی که تمایل به خوردن غذاهای ترش دارند کم‌کم طبع بدن آنها رو به سردی می‌رود و احتمال ابتلا شدن به ام اس را افزایش می دهد.  

 

درمان ام اس با راهکارهای خانگی : 

 

ویتامین D

پیروی از یک رژیم غذایی که سرشار از ویتامین دی باشد می‌تواند خطر مبتلا شدن به ام اس را کاهش دهد. بنابراین می‌توان گفت مصرف مواد غذایی مانند ماست ،کره ، روغن ماهی و شیر که حاوی مقدار زیادی ویتامین دی می‌باشد برای درمان ام اس مورد استفاده قرار می گیرد.  

زهر زنبور عسل

مصرف زهر زنبور عسل اثرات بسیار مثبتی در کم کردن علائم ام اس دارد. این زهر یک مایع روشن رنگ می باشد که در طب سنتی به عنوان داروی درمان ام اس شناخته می شود.

 

 

زعفران

زعفران گیاهی ارزشمند می باشد که در آن ترکیبات سودمند مانند کروسین وجود دارد. مصرف زعفران علاوه بر این که باعث درمان ام اس می گردد در تصلب شرایین نیز بسیار موثر میباشد. 

 

گل راعی

مصرف گیاه دارویی گل راعی از آن جایی که سرشار از آنتی اکسیدان است باعث کاهش مشکلات روحی در بدن شده و اثرات بسیار مثبتی در درمان سرطان ، التهاب های بدن و ام اس دارد. 

میوه : 

مصرف میوه علاوه بر آنکه برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد از آن برای درمان و پیشگیری از ابتلا به ام اس نیز استفاده می شود. مصرف میوه‌های قرمز رنگ و نارنجی رنگ می تواند باعث کاهش رادیکال‌های آزاد بدن شده و سیستم عصبی را کنترل کند و در نتیجه خطر مبتلا شدن به ام اس را کاهش دهد.  

 

 

جینسنگ:  

جینسنگ گیاهی دارویی می باشد که در طب سنتی از آن برای کاهش استرس و اضطراب استفاده میشود. از آنجایی که استرس و اضطراب باعث ابتلا به بیماری ام اس میشوند مصرف گیاه جینسینگ می‌تواند باعث کاهش سطح استرس و اضطراب در بدن شده و به درمان ام اس کمک کند.  

 

گینگو

اصلی‌ترین علتی که باعث ایجاد بیماری ام اس می گردد این میباشد که سیگنال های بین مغز با سایر نقاط بدن قطع می گردد. مصرف گیاه گینگو باعث بهبود عملکردهای ذهنی شده و به مهار فاکتورهای فعال کننده پلاکت کمک میکند. مصرف گیاه گینگو در درمان بیماری ام اس بسیار موثر است.

 

ریشه بابا آدم

ریشه بابا آدم یکی از گیاهانی می باشد که سرشار از آنتی اکسیدان است است و خواص بسیار قوی ضد التهابی دارد. مصرف ریشه بابا آدم باعث افزایش گردش خون در بدن شده و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می نماید. از آنجایی که سیستم ایمنی ضعیف باعث تشدید علائم ام اس میشود مصرف جینسینگ با تقویت سیستم ایمنی بدن به درمان ام اس کمک می کند.

 

ژل رویال

ژله رویال ژلی می‌باشد که از زنبور عسل تهیه می گردد و از آنجا که سرشار از مواد مغذی است باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و به کنترل سلولهای عصبی کمک می نماید. مصرف ژل رویال علاوه بر درمان بیماری ام اس باعث درمان بیماری های دیگری مانند آلزایمر و ناباروری میشود. 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم