مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

درمان بیماری کلوئید با طب سنتی

  • ۵۱۰
درمان بیماری کلوئید با طب سنتی

بیماری کلوئید یک بیماری ضایعه پوستی می باشد که به دلیل اینکه در بعضی از نواحی پوست تولید کلاژن افزایش پیدا می کند منجر به ایجاد کلوئید می شود. به طور کلی رنگین پوستان نسبت به دیگر افراد بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری می باشند.

 

این ضایعه پوستی در ابتدا هنگامی که پدیدار می‌شود به رنگ قرمز یا بنفش می باشد و با گذشت زمان به رنگ قهوه ای کم رنگ در می آید. 

کلوئیدها در نواحی مانند شانه‌ها، ران ، لاله گوش، سینه و باسن پدیدار می گردند و از زمانی که پدیدار می شوند ممکن است سه ماه طول بکشد تا اولین علائم آن مشخص شود.  

 

عوامل ایجاد کلوئید : 

 

یکی از مهمترین دلایلی که باعث ایجاد این بیماری می گردد عامل وراثت یا ژنتیک می باشد .

همچنین بریدگی های موجود بر روی پوست و آلودگی محل زخم می تواند منجر به ایجاد کلوئید شود. 

یکی دیگر از دلایلی که باعث ایجاد کلوئید بر روی پوست می شود ایجاد خراش، نیش یا سوختگی بر روی پوست می باشد زیرا در چنین شرایطی بدن برای بسته شدن آن شکاف به تولید کلاژن اقدام می‌کند که این کلاژن در صورتی که بیش از حد تولید شود می‌تواند منجر به کلوئید شود. 

 

درمان بیماری کلوئید با روش های خانگی 

 

آلوئه ورا : 

آلوورا گیاهی دارویی می باشد که ژل موجود در آن دارای خاصیت ضد عفونی‌کننده و ضد باکتریایی است. استفاده از ژل آلوئه ورا باعث کاهش التهاب های کلوئید می‌شود به این منظور باید کلوئیدها را با ژل ماساژ داده و بعد از ۱۰ دقیقه بشویید.   

 

روغن نارگیل 

روغن نارگیل سرشار از آنتی اکسیدان می‌باشد و خاصیت ترمیم کنندگی دارد به همین جهت می‌توان از آن برای درمان جای گوشت اضافه کلوئیدها استفاده کرد. به منظور تاثیر بیشتر بهتر است که روزانه از این روغن بر روی جای زخم کلوئیدها بمالید.

 

 
جوش شیرین 

جوش‌شیرین ماده ای می‌باشد که خاصیت لایه برداری دارد و از این جهت برای درمان کلوئید  مورد استفاده قرار می‌گیرد. مصرف جوش شیرین باعث کاهش التهاب های کلوئید می شود و به منظور تاثیر بیشتر بهتر است که از این روش چهار بار در روز استفاده شود.

 

چوب صندل 

چوب صندل گیاهی می باشد که از آن برای بازسازی پوست استفاده می شود و به عنوان یک تونر پوستی شناخته می‌شود برای درمان جای زخم کلاس استفاده از چوب صندل بسیار موثر است و به منظور تأثیر بیشتر می توان آن را با گلاب مخلوط کرد.  

 

مریم گلی 

همان طور که گفته شد افزایش تولید کلاژن در پوست می تواند منجر به کلوئیدها شود استفاده از گیاه دارویی مریم گلی می تواند روند رشد کلاژن ها را کند نماید و از این طریق به مهار و درمان کلوئید ها کمک کند. 

 

پیاز 

استفاده از پیاز مانع از رشد فیبروبلاست در بدن می گردد و به بهبود بافت کلوئیدها کمک می نماید. همچنین مصرف پیاز می‌تواند به کاهش اندازه کلوئید ها کمک کند اما به این نکته توجه داشته باشید که باید حتماً پیاز را در مقدار بسیار کم ابتدا امتحان کنید زیرا ممکن است باعث ایجاد حساسیت شود.

 

سیر 

یکی از دلایلی که باعث بزرگتر شدن جای زخم کلوئید ها می شود تکثیر بیش از حد فیبروبلاستی در بدن است . سیر دارای ترکیباتی می‌باشد که از تکثیر فیبروبلاست جلوگیری می نماید و در درمان جای زخم کلوئیدها بسیار موثر است.  

 

کرم بابونه

بابونه گیاهی میباشد که به اندازه کرم های استروئیدی در درمان التهابات پوستی موثر میباشد. کرم بابونه دارای خاصیت ضد التهابی می باشد و به همین جهت از آن برای درمان استفاده می‌شود.

 

اسطوخودوس 

اسطوخودوس گیاهی می باشد که میزان گردش سلول در پوست را افزایش می دهد و استفاده از آن باعث جلوگیری از برجسته شدن جای زخم کلوئید ها میشود. در طب سنتی از اسطوخودوس برای جوان سازی پوست استفاده می شود و به همین دلیل می توان از آن برای درمان کلوئید ها استفاده کرد. 

 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم