مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

میوه های زرد رنگ و خواص آنها

  • ۴۹۲
میوه های زرد رنگ و خواص آنها

میوه های زرد رنگ سرشار از انواع مواد مغذی و ویتامین ها می باشند و مصرف آنها به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و باعث ساخت کلاژن در بدن شده و باعث سلامت پوست نیز می گردد. مصرف میوه‌های زرد رنگ به استحکام استخوان‌ها کمک کرده و باعث عملکرد بهتر سیستم بینایی می شود.

 

 

مصرف میوه های زرد رنگ می تواند باعث افزایش انرژی شود و حتی از آنها به عنوان میوه های ضد سرطان نام برده می‌شود. در میوه های زرد ترکیبات ارزشمندی مانند لیکوپن، پتاسیم، فلاونوئیدها و بتاکاروتن وجود دارد که باعث سلامت قلب می گردد. 

 

انواع میوه های زرد رنگ : 

 

سیب زرد 

گلابی 

آناناس 

انبه 

موز 

لیموشیرین 

زردآلو 

خربزه 

انجیر 

 

میوه های زرد رنگ و خواص آنها 

 

آناناس 

آناناس سرشار از مواد معدنی و انواع ویتامین ها می باشد و مصرف آن باعث بهبود عملکرد سیستم گوارش شده و به هضم غذا کمک می نماید. از آنجا که در آناناس مقدار زیادی آنتی اکسیدان وجود دارد در جلوگیری از سرطان بسیار موثر است. یکی دیگر از فواید مصرف آناناس این می باشد که باعث سلامت دندان‌ها شده و از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می نماید. 

 

زردآلو 

زردآلو میوه ای می باشد که مصرف آن باعث افزایش طول عمر شده و باعث تقویت سیستم بینایی می شود. مصرف زردآلو از آنجایی که سرشار از آهن و کلسیم می‌باشد به سلامت قلب کمک کرده و خطر مبتلا شدن به بسیاری از بیماری‌ها مانند آب مروارید و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

 

 
گلابی 

در میوه گلابی فیبر زیادی وجود دارد و مصرف آن به کنترل دیابت کمک کرده و باعث تنظیم سطح کلسترول میشود. از دیگر فواید مصرف گلابی این است که باعث سلامت کلیه‌ها شده و در رفع سنگ کلیه موثر میباشد. 

 

انبه  

انبه سرشار از ویتامین سی میباشد و مصرف آن به سلامت پوست کمک میکند . مصرف انبه باعث تقویت سیستم گوارش می گردد و به هضم بهتر غذا کمک می نماید همچنین از آنجایی که در آن مقدار زیادی آهن وجود دارد برای بیمارانی که به کم خونی مبتلا می‌باشند بسیار مناسب است.  

 
ذرت 

در ذرت ترکیبات ارزشمندب مانند سلنیوم ، فیبر ، کربوهیدرات و منیزیم وجود دارد که باعث تامین انرژی بدن می گردد. مصرف ذرت باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش شده و به کاهش وزن کمک می نماید.

 

انجیر 

انجیر میوه ای می باشد که سرشار از فیبر و پتاسیم است و مصرف آن باعث کاهش فشار خون شده و خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی را کاهش می‌دهد. از انجیر می‌توان برای کاهش وزن استفاده کرد.

 

لیمو شیرین 

لیموشیرین سرشار از مواد معدنی مانند کلسیم ، آهن،  روی و پتاسیم و ویتامین های گروه ب می باشد. مصرف لیمو شیرین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و مانع مبتلا شدن به بسیاری از بیماری ها مانند سرماخوردگی می‌شود. لیمو شیرین مانند یک سم زدا عمل می‌کند و باعث پاکسازی بسیاری از اعضای بدن میشود. 

 

خربزه 

در خربزه پوشالهایی وجود دارد که باعث رفع سنگ کلیه و سنگ مثانه می شود. مصرف خربزه باعث پاکسازی سیستم کلیه و مثانه می گردد و از آنجا که خاصیت ادرار آوری دارد در رفع عفونت های مجاری ادراری بسیار مناسب است. مصرف خربزه برای زنانی که به تازگی صاحب فرزند شدند به منظور افزایش شیر بسیار مناسب می باشد.

 
موز  

مصرف موز باعث افزایش گردش خون در بدن شده و از این جهت تقویت ماهیچه ها کمک می نماید همچنین می‌تواند باعث کاهش کلسترول بد خون شود. از آنجایی که موز خون می باشد مصرف آن برای افراد که به کم خونی مبتلا می‌باشند بسیار مناسب است. موز میوه می باشد که سرشار از پتاسیم است و مصرف آن باعث کاهش فشار خون نیز می گردد. 

 

سیب زرد 

در سیب قند طبیعی وجود دارد و مصرف آن برای افرادی که به دیابت مبتلا می‌باشند مناسب است. همچنین سیب سرشار از انواع مواد معدنی مانند فسفر کلسیم پتاسیم و انواع ویتامین ها می باشد و مصرف آن باعث رفع مواد زائد از بدن شده و در کاهش کلسترول موثر است

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم