مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

معجزات مصرف سیر

  • ۴۷۸
معجزات مصرف سیر

سیر یک گیاه جادویی می باشد که برای سلامتی انسان بسیار مفید است و از خواص بی نظیری برخوردار می باشد. در سیر ترکیبات ارزشمندی مانند کربوهیدرات ، فسفر،، کلسیم، ویتامین ب ۶ ،منگنز، آهن، ویتامین ث و تیامین وجود دارد.

 

سیر از خانواده پیاز ها میباشد و دارای ترکیبی به نام آلیسین می‌باشد و از آنجا که خواص ضد التهابی دارد از آن در طول دوران جنگ برای درمان جای زخم ها استفاده می شده است. مصرف سیر باعث افزایش سیستم ایمنی بدن شده و به کاهش فشارخون و کلسترول کمک می نماید. سیر خام سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و مصرف آن باعث مقابله با رادیکال های آزاد موجود در بدن شده و از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری مینماید.

سیر بهتر است که به صورت خام مصرف شود زیرا در صورتی که پخته شود آلیسین موجود در آن از بین می رود و خاصیت درمانی آن را پایین می آورد. 

 

فواید مصرف سیر 

 

درمان سرماخوردگی 

سیر گیاهی دارویی می باشد که مصرف آن به عنوان یک مکمل غذایی باعث جلوگیری از مبتلا شدن به بسیاری از بیماری ها مانند سرماخوردگی و آنفولانزا می شود. مصرف سیر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از این رو در درمان سرماخوردگی موثر است. 

 

درمان عفونت چشم 

از آنجا که سیر سرشار از ویتامین سی ،کوریستین و سلنیوم می باشد می توان از آن برای درمان عفونت های مربوط به چشم و اطراف چشم استفاده کرد. از دیگر فواید مصرف سیر این می باشد که باعث تقویت سیستم بینایی نیز می گردد. 

 

 

افزایش اشتها 

عطر و طعم سیر خاصیتی دارد که باعث افزایش اشتها می گردد همچنین از آنجا که دارای کالری کمی میباشد مصرف آن منجر به اضافه وزن نمی گردد.

 

کاهش فشار خون 

مصرف سیر برای افرادی که به بیماری فشار خون بالا مبتلا می باشد مانند داروی آتنولول عمل کرده و باعث کاهش فشار خون میشود. برای افرادی که به فشار خون بالا مبتلا می باشند تاثیر شده است که در روز حداقل ۴ حبه سیر خام مصرف نمایند.   

 

تقویت سیستم گوارش 

مصرف سیر باعث دفع مواد زائد از بدن شده و به پاکسازی بدن منجر می گردد. استفاده از سیر می تواند باعث تسکین گاز معده شود و به هضم راحت تر غذا کمک می نماید. از دیگر فواید مصرف سیر این است که باعث کاهش باکتری های مضر معده شده و در درمان بسیاری از مشکلات معده مانند التهاب و سوزش کانال معده بسیار تاثیرگذار است.

 

 

درمان دندان درد 

همانطور که گفته شد سیر دارای خاصیت ضد التهابی می باشد بنابراین مصرف آن باعث رفع التهاب های مربوط به لثه و دندان میشود . به این منظور باید یک سیر تازه را بر روی محل درد گذاشته و آن را فشار دهید.

 

درمان سردرد 

سیر خاصیت تسکین دهندگی دارد و از آن می‌توان به عنوان یک داروی خانگی برای رفع سردردهای خفیف و مزمن استفاده کرد. برای رفع سردرد به وسیله سیر باید چند حبه سیر را له کرد و آنها را بو کنید. 

 

 

بهبود عملکرد مغز 

سیر سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و مصرف آن باعث جلوگیری از آسیب‌های اکسیداتیو می شود. استفاده از سیر باعث بهبود عملکرد مغز شده و مغز را از خطر مبتلا شدن به بسیاری از بیماری ها مانند آلزایمر و زوال عقل محافظت می نماید .

 

حفظ سلامت پوست و مو 

آنتی اکسیدان های موجود در سیر باعث شده است که سیر خواص ضد التهابی داشته باشد و از این رو باعث حفاظت پوست در برابر سایر التهابات میشود. مصرف سیر از پیری زودرس پوست جلوگیری کرده و بسیاری از بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس و آفتاب سوختگی را درمان میکند. همچنین مصرف سیب باعث تقویت فولیکول های مو شده و در درمان ریزش مو و آلوپسی بسیار تاثیرگذار است.

 

 

جلوگیری از پوکی استخوان 

سیر گیاهی دارویی می باشد که مصرف آن باعث افزایش ترشح هورمون استروژن شده و خطر مبتلا شدن بسیاری از بیماری‌های استخوانی مانند آرتروز و پوکی استخوان را کاهش می‌دهد. 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم