مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف نارگیل

  • ۴۶۵
فواید مصرف نارگیل

نارگیل یکی از میوه های بومی کشور هند می باشد که سرشار از منیزیم، اسیدهای چرب اشباع شده، کلسیم، روی، فولات و مس میباشد. اسیدهای چرب موجود در نارگیل بعد از عبور از دستگاه گوارش وارد کبد شده و در آنجا جذب می گردد و می تواند در درمان بسیاری از بیماری ها مانند آلزایمر موثر باشد.

 

نارگیل میوه ای میباشد که دارای پوست قهوه‌ای و گوشتی سفید رنگ می باشد و آب موجود در آن به عنوان یک ماده سالم برای درمان بسیاری از بیماری ها شناخته می شود. آب نارگیل سرشار از ترکیباتی مانند اسید فسفاتاز، مواد معدنی، پلیمراز و هیدروژن پروکسید می باشد و مصرف آن در دوران بارداری به زنان باردار توصیه می گردد. 

مصرف این میوه ارزشمند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و به دفع مواد زائد از بدن کمک می نماید همچنین استفاده از آن باعث درمان مشکلات مربوط به روده می گردد. 

به طور کلی مصرف نارگیل به کسانی که به بیماری کم کاری تیروئید مبتلا می باشند توصیه می گردد زیرا نارگیل سرشار از روی و سلنیوم است و این مواد مغذی به حفظ عملکرد تیروئید کمک می نمایند.

 

فواید مصرف نارگیل 

 

درمان دیابت 

مصرف نارگیل باعث کاهش سرعت بالا رفتن سطح قند خون میشود و به میزان ترشح انسولین در بدن کمک کرده و از این طریق می‌تواند در درمان دیابت بسیار تاثیرگذار باشد. استفاده از نارگیل باعث جذب بهتر مواد معدنی در بدن شده و به همین دلیل اثر مثبتی روی هورمون ها برای کنترل قند خون می گذارد.

 

سلامت پوست 

مصرف نارگیل از آنجایی که سرشار از اسیدهای چرب اشباع شده می باشد باعث افزایش رطوبت در سطح پوست شده و پوست را در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت می نماید. آنتی اکسیدان های موجود در نارگیل با از بین بردن رادیکال های آزاد از پیری زودرس پوست جلوگیری کرده و باعث شادابی و جوانسازی پوست میشود. 

 

 
تقویت سیستم ایمنی بدن 

نارگیل سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی است و به همین دلیل مصرف آن با تقویت سیستم ایمنی بدن باعث مقاومت بدن در برابر ویروس‌ها و باکتری‌ها شده و تاثیر بسزایی در جلوگیری از مبتلا شدن بدن به بیماری ها دارد.

 

افزایش انرژی 

در نارگیل ترکیب ارزشمندی به نام تری گلیسیرید وجود دارد که باعث افزایش انرژی در بدن می گردد همچنین استفاده از نارگیل باعث سوزاندن چربی ها شده و منجر به افزایش انرژی می‌شود و علاوه بر آن به کاهش وزن نیز کمک می نماید. مصرف نارگیل فواید زیادی برای بدن به دنبال دارد و علاوه بر افزایش انرژی می‌تواند باعث رفع علائم خستگی در بدن شود.

 

 
سلامت جنین 

همانطور که گفته شد مصرف نارگیل در دوران بارداری به زنان باردار توصیه می گردد زیرا باعث تقویت سیستم ایمنی بدن زنان باردار و جنین داخل شکم می گردد. استفاده از نارگیل باعث می‌شود که سطح مایع آمنیوتیک زن باردار افزایش پیدا کرده و همین امر منجر به سلامت جنین میشود. 

 

درمان عفونت ادراری 

نارگیل یک میوه استوایی می باشد که استفاده از آن باعث افزایش جریان ادرار می گردد. بنابراین مصرف نارگیل از آنجایی که ادرار آور می باشد باعث رفع عفونت از بدن شده و در درمان عفونت های ادراری بسیار موثر است. 

 

تقویت سیستم گوارش  

مواد معدنی موجود در نارگیل باعث بهبود عملکرد سیستم گوارش میشود و مصرف آن به هضم غذا کمک کرده و در درمان بسیاری از بیماری های گوارشی مانند تهوع و استفراغ موثر است.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم