مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف دمنوش گل گاو زبان

  • ۴۷۹
فواید مصرف دمنوش گل گاو زبان

گل گاو زبان یک گیاه دارویی می باشد که برای بهره مندی از فواید آن باید آن را به صورت دمنوش مصرف کرد. این گیاه بیشتر در دامنه کوه‌های البرز رشد پیدا می کند و برگ ها و گل های آن قابل مصرف می باشد. دمنوش گل گاوزبان بسیار آرام بخش می باشد و برای مبارزه با سرماخوردگی بسیار مناسب است.

 

گل گاوزبان یک گیاه طبی می باشد که از آن به عنوان دارو می توان استفاده کرد طبع این گیاه گرم است و خاصیت آرام بخشی دارد و می‌توان از آن برای درمان سرخک و آبله مرغان استفاده کرد. از دیگر فواید مصرف این گیاه دارویی این است که برای درمان سنگ مثانه و سنگ کلیه و آلرژی های فصلی می توان از آن استفاده کرد.

 

فواید مصرف دمنوش گل گاو زبان 

 

درمان سرماخوردگی 

دمنوش گل گاوزبان برای درمان سرماخوردگی بسیار مفید می باشد به خصوص اگر این دمنوش را در ابتدای شروع علائم سرماخوردگی مصرف نمایید. استفاده از دمنوش گل گاوزبان باعث درمان گلودرد و سرفه های خشک می شود و برای تاثیر بیشتر بهتر است که آن را با بابونه و گل شقایق مخلوط نمایید.  

 

درمان تشنج 

هنگامی که عملکرد مغز به صورت موقت مختل می شود تشنج رخ میدهد اما مصرف دمنوش گل گاوزبان به دلیل این که در آن ترکیبی مانند فلاونوئیدها وجود دارد  از مبتلا شدن به تشنج جلوگیری می نماید.

 

 
درمان عفونت مجاری ادراری 

گل گاو زبان سرشار از پتاسیم و کلسیم می باشد و مصرف دمنوش گل گاوزبان باعث افزایش دفعات ادرار شده و به دنبال آن عفونت ها از بدن  خارج می گردد و در نتیجه باعث درمان عفونت دستگاه ادراری میشود. همچنین مصرف دمنوش گل گاوزبان باعث درمان بی اختیاری ادرار میشود.

 

پیشگیری از سرطان 

منیزیم موجود در گل گاوزبان باعث جلوگیری از مبتلا شدن به انواع سرطان ها به خصوص سرطان پروستات و کبد می شود. همچنین از آنجایی که این دمنوش دارای خاصیت ضد سرطان می باشد مصرف آن برای افرادی که به سرطان مبتلا می باشند توصیه می گردد. 

 

 
درمان التهاب های بدن 

گل گاوزبان دارای خاصیت ضد التهابی می باشد و استفاده از آن باعث کاهش تورم و درد مفاصل و استخوانها می گردد. استفاده از برگ های خرد شده گل گاوزبان برای درمان بسیاری از بیماری‌های التهابی استخوان مانند آرتریت روماتوئید موثر میباشد.

 

درمان شوره سر 

استفاده از دمنوش و روغن گل گاوزبان باعث تقویت فولیکول های مو شده و به سلامت پوست و مو کمک می نماید. در صورتی که هفته ای یکبار از روغن گل گاوزبان بر روی پوست سر خود استفاده نمایید بعد از مدتی مشاهده خواهید کرد که شوره و خارش سر درمان شده است. 

 

درمان افسردگی 

در گل گاو زبان  مقدار زیادی آنتی اکسیدان وجود دارد و همانطور که گفته شد دارای خاصیت آرام بخشی می باشد و مصرف آن باعث درمان افسردگی و بی‌خوابی شده و همچنین به کاهش فشار خون کمک می نماید.

 

کاهش دردهای قاعدگی 

دمنوش گل گاوزبان دارای خاصیت ضد التهابی می باشد و همانطور که گفته شد خاصیت آرام بخشی دارد و به عنوان یک داروی ضد درد طبیعی عمل می نماید بنابراین استفاده از دم کرده گل گاوزبان در هنگام پریودی باعث درمان کمر درد و دل درد میشود. 

 

​​​​

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم