مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف آب

  • ۴۹۵
فواید مصرف آب

از آنجایی که بیش از ۶۵ درصد از وزن انسان را آب تشکیل می‌دهد بنابراین مصرف روزانه آب از اهمیت ویژه ای برخوردار می‌باشد زیرا باعث حفاظت بدن از مبتلا شدن به انواع بیماریها می گردد. نوشیدن آب در طول روز باعث کاهش ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها مانند ام اس، فشار خون و آسم می‌شود.

 

مصرف آب کافی در طول روز برای سلامت جسمی و ذهنی افراد ضروری می باشد زیرا باعث دفع سموم از بدن شده و نوشیدن آن باعث ایجاد معجزه می گردد. به طور متوسط در طول روز هر شخص باید حدود ۲ لیتر آب مصرف نماید زیرا بدن همواره در حال از دست دادن آب می باشد. نوشیدن آب باعث عملکرد بهتر مغز شده و به دنبال آن سلامتی بدن تامین می گردد. 

 

فواید مصرف آب

 

بهبود عملکرد مغز 

همانطور که گفته شد بدن انسان در طول روز مقداری مایعات از دست می دهد و اگر این مایعات دوباره به بدن بازگردانده نشود باعث می‌شود که عملکرد مغز کاهش پیدا کند. بنابراین مصرف آب کافی در طول روز باعث افزایش استقامت بدن شده و عملکرد مغز را بهبود می بخشد همچنین باعث بهبود خلق و خو نیز می شود. 

 

سلامت پوست 

نوشیدن آب باعث دفع مواد زائد از بدن می گردد و به دنبال آن سلول های زائد پوستی نیز دفع می‌شود و منجر به شفاف شدن پوست می گردد. مصرف آب باعث افزایش جریان خون در سلول‌های پوستی شده و در رفع مشکلات پوستی مانند چین و چروک موثر میباشد.  

 

افزایش مقاومت بدن 

نوشیدن آب کافی در طول روز باعث افزایش سیستم ایمنی بدن شده و بدن را در مقابل ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها مانند مشکلات روده ای، آرتروز ، بیماری‌های تنفسی ، سنگ‌کلیه و روماتیسم محافظت می نماید. برای تاثیر بیشتر آب جهت افزایش مقاومت بدن بهتر است که به همراه چند قطره لیموی تازه مصرف شود. 

 

 
تناسب اندام 

از آن جایی که مصرف آب باعث افزایش جریان خون در بدن میشود سوخت و ساز بدن نیز بالا می رود و همین امر منجر به کاهش وزن و تناسب اندام می شود. نوشیدن آب سرد کمک زیادی به تناسب اندام می کند زیرا بدن باید آب سرد را گرم کند و برای این کار نیاز به چربی سوزی می باشد. 

 

سلامت مو

بیشتر وزن موها را آب تشکیل میدهد بنابراین مصرف آب در طول روز باعث تغذیه موها میشود و از شکنندگی و خشک شدن موها جلوگیری می نماید. مصرف آب کافی باعث افزایش گردش خون در ریشه موها شده و به تقویت موها کمک می کند.

 

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

نوشیدن آب باعث دفع بهتر مواد زاید از بدن می‌شود همچنین برای افرادی که به مشکلات گوارشی مبتلا می باشد نوشیدن آب می تواند بسیار کمک کننده باشد زیرا مصرف منظم آب باعث کنترل اسید معده شده و در درمان بسیاری از مشکلات معده مانند سوزش معده و نفخ کمک می کند.

 

 
تسکین درد 

نوشیدن آب باعث افزایش جریان خون به سمت بافت ها می شود و همچنین انقباضات ماهیچه تسکین پیدا می نماید بنابراین می توان گفت مصرف آب برای کاهش التهابات بدن و دردهای موجود در بدن مانند سردرد و دردهای ماهیچه ای بسیار مفید می باشد.

 

دفع سنگ کلیه 

همانطور که میدانید نوشیدن آب باعث افزایش ادرار می شود و این ادرار زیاد باعث رقیق شدن املاح و نمک های موجود در بدن شده و باعث می‌شود که سنگ کلیه در بدن تشکیل نگردد. همچنین افرادی که به بیماری های کلیوی مبتلا می باشند یا سنگ کلیه دارند نوشیدن آب کمک می کند که سنگ ها از طریق ادرار دفع شود.

 

درمان میگرن 

یکی از دلایل ایجاد سردردهای میگرنی در بدن خشکی مغز می باشد این خشکی در اثر عدم وجود آب در بدن اتفاق می‌افتد. بنابراین مصرف آب در فواصل مکرر می‌تواند باعث جلوگیری از مبتلا شدن به سردرد شود اما به منظور تاثیر بیشتر بهتر است که صبح ها با معده خالی آب گرم مصرف شود. 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم