مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

بیماری خود ایمنی و درمان آن با طب سنتی

  • ۴۷۳
بیماری خود ایمنی و درمان آن با طب سنتی

بیماری خود ایمنی به بیماری گفته می‌شود که در آن سیستم ایمنی بدن به سلول ها و بافت های بدن حمله می کند. یکی از عللی که باعث ایجاد این امر می‌شود این است که سیستم ایمنی بدن ضعیف می‌شود و در رفع عفونت از بدن نمی تواند به درستی عمل نماید.

​​​​​​ 

بیماری خود ایمنی در شکل های مختلفی مانند بیماری کرون ،دیابت نوع یک، گرانولوماتوز همراه با پلی آنژیت ،پسوریازیس و کلانژیت اسکلروزان کننده اولیه وجود دارد. این بیماری در زنان نسبت به مردان بیشتر وجود دارد زیرا بدن زنها معمولاً در هنگامی که سیستم ایمنی آنها تحریک می‌شود پاسخ التهابی شدیدتری نسبت به مردان ایجاد می کند. 

 

 

عوامل ابتلا به بیماری خود ایمنی 

 

یکی از عواملی که باعث ایجاد بیماری خود ایمنی میشود عوامل محیطی می باشد مثلا افرادی که بیشتر در معرض ابتلا به عفونت های ویروسی می باشند به دلیل اینکه سیستم ایمنی بدن باید فعالیت شدیدتری را برای مقابله با باکتری ها انجام دهد ممکن است در اثر این فعالیت های زیاد  سیستم ایمنی بدن، تمام بدن را مورد حمله قرار دهد.

اما به طور کلی باید گفت مهم ترین عاملی که باعث ایجاد بیماریهای خود ایمنی می شود زمینه ژنتیک می باشد یعنی افرادی که والدین یا اطرافیان درجه یک آنها به این بیماری مبتلا می باشند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

 

درمان بیماری خودایمنی 

 

دارچین 

دارچین یکی از ادویه های معطر می باشد که به دلیل این که دارای خواص ضد باکتریایی می باشد در درمان بسیاری از بیماریهای التهابی مانند آرتریت و روماتوئید موثر میباشد. تحقیقات نشان داده است که استفاده از دارچین برای درمان بیماری های خود ایمنی بسیار موثر می باشد زیرا باعث کاهش فعالیت باکتری ها می گردد. به منظور تاثیر بیشتر بهتر است که دارچین به همراه عسل ارگانیک مصرف شود. 

 

آلوئه ورا 

اسیدهای چرب موجود در آلوئه ورا باعث می شود که خاصیت ضد التهابی داشته باشد و استفاده از آن برای درمان بیماری های خود ایمنی بسیار موثر می باشد. برای استفاده از آلوورا جهت بیماری های خود ایمنی ابتدا باید ژله درون برگ آلوورا در داخل مخلوط کن ریخته یک لیوان آب و چند قطره آب لیموی تازه به آن اضافه کنید و بعد از ترکیب شدن این مواد آن را استفاده نمایید.

 

 
روغن پونه کوهی 

یکی از بیماری‌های خود ایمنی بیماری اسپوندیلیت می باشد مصرف روغن پونه کوهی باعث کاهش التهابات بدن شده و در درمان این بیماری بسیار موثر می باشد به منظور تاثیر بیشتر بهتر است که به صورت روزانه مصرف شود.  

 

روغن ماهی 

استفاده از روغن ماهی برای درمان بیماری خود ایمنی آرتریت روماتوئید بسیار مفید می باشد همچنین می تواند علائم بیماری هایی مانند کرون و کولیت اولستراتیو را کاهش دهد زیرا روغن ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد. 

 
زرشک 

بسیاری از افراد که به بیماری های خود ایمنی مبتلا می شوند در بیشتر اوقات با احساس درد روبه‌رو هستند مصرف زرشک علاوه بر درمان علائم بیماری های خود ایمنی می تواند مانند یک مسکن به کاهش درد کمک کند زیرا در آن ماده ای به نام بربرین وجود دارد که باعث کاهش علائم این بیماری می شود.

 

سرکه سیب 

یکی دیگر از بیماری های خود ایمنی بیماری گریوز می باشد مصرف سرکه سیب به دلیل این که سرشار از کلسیم ،منیزیم ،ویتامین b۵ ،پتاسیم و فسفر می‌باشد باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و روش مفیدی برای درمان این بیماری می باشد.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم