مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف چای دارچین

  • ۴۸۵
فواید مصرف چای دارچین

دارچین یکی از ادویه های معطر می باشد که با افزایش گردش خون در بدن به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و بدن را در برابر ابتلا به سرطان و مشکلات گوارشی حفاظت می‌نماید . پارچه را هم می توان در غذا استفاده کرد و هم می‌توان با طعم تند و عطر خوشایندی که دارد به عنوان دمنوش مصرف کرد. 

 

در دارچین مقدار زیادی پتاسیم وجود دارد که این پتاسیم باعث حفاظت برق در برابر ابتلا شدن به فشار خون و بیماری های قلبی می گردد همچنین باعث تنظیم ph در بدن میشود. درختچه دارچین بیشتر در کشورهایی مانند هندوستان و چین رشد می‌کند اما به عنوان گیاه بومی سریلانکا شناخته می‌شود.

 

فواید مصرف چای دارچین 

 

تقویت دستگاه گوارش 

در دارچین ترکیبی به نام کاتچین وجود دارد که باعث درمان مشکلات گوارشی می گردد. مصرف چای دارچین باعث رفع مشکلاتی مانند سوء هاضمه، درد شکم و یبوست می شود همچنین اگر فردی به اسهال مبتلا شده باشد برای رفع این حالت می تواند چای دارچین مصرف کند.

 

درمان دیابت 

مصرف چای دارچین باعث افزایش تولید انسولین در بدن می شود همچنین در آن ترکیباتی مانند آنتی اکسیدان وجود دارد که برای حفظ قند خون در بدن ضروری می باشد بنابراین افرادی که به دیابت به خصوص دیابت نوع ۲ مبتلا می‌باشند نوشیدن چای دارچین می تواند برای آنها بسیار مفید باشد.

 

درمان عفونت 

بیشتر عفونت های موجود در بدن به خاطر ضعف سیستم ایمنی به وجود می آید بنابراین می توان گفت ترکیبات موجود در چای دارچین با افزایش سیستم ایمنی بدن باعث درمان عفونت های مخمری به ویژه قارچ کاندیدا و باکتری اشریشیا می شود.

 
افزایش گردش خون 

در بسیاری از مواقع به دلیل اینکه خون در بدن کند می‌شود اکسیژن رسانی به تمامی اعضای بدن به درستی انجام نمی گیرد و فرد با احساس خستگی روبه‌رو می‌شود و مصرف چای دارچین با افزایش گردش خون در بدن باعث رفع احساس خستگی و بی‌خوابی در افراد می گردد همچنین باعث عملکرد بهتر مغز نیز می‌شود.

 

بهبود عملکرد روده 

مصرف چای دارچین باعث عملکرد بهتر روده می شود و اگر کسی به اختلالاتی مانند ملانوما و لنفوم مبتلا بود مصرف این دمنوش می تواند بسیار کمک کننده باشد. از دیگر فواید چای دارچین این می باشد که خطر مبتلا شدن به سرطان روده بزرگ و گردنه رحم را کاهش میدهد.

 

کمک به درمان HIV 

ویروس HIV  باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می شود و در صورتی که به سرعت درمان نشود منجر به این می گردد اما مصرف روزانه یک لیوان دمنوش دارچین می‌تواند باعث مقابله بدن با ویروس اچ آی وی شود.

 
درمان آنفولانزاهای مزمن 

آنفولانزا های معمولی در صورتی که  درمان نشوند می‌توانند به آنفولانزا های مزمن تبدیل شوند که در این صورت درمان آنها بسیار سخت می باشد اما نوشیدن چای دارچین ثابت کرده است که در درمان این نوع آنفولانزا ها بسیار موثر می باشد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم