مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف خرما

  • ۴۷۲
فواید مصرف خرما

خرما یک ماده غذایی شیرین می باشد که سرشار از انواع مواد معدنی، آهن،پتاسیم،کلسیم و ویتامین ها است و از ارزش غذایی بالایی برخوردار میباشد به صورتی که مصرف آن باعث کاهش کلسترول بد خون شده و خطر مبتلا شدن به سرطان روده و معده را کاهش می‌دهد.

 

در خرما ترکیبی به نام فولات وجود دارد که مصرف آن برای زنان باردار باعث تقویت سیستم ایمنی بدن آنها می شود علاوه بر آن به تقویت سیستم عصبی کمک می‌کند. 

خرما دارای انواع مختلف می باشد که از بین تمامی آنها خرمای مجول به عنوان خوشمزه ترین و مغذی ترین خرما شناخته می گردد زیرا در آن آنتی اکسیدان و فیبر بسیار زیادی وجود دارد. 

از دیگر فواید مصرف خرما این است که وجود تانن در آن باعث جلوگیری از آسیب های سلولی می شود و برای درمان مشکلات معده موثر می باشد.

 

فواید مصرف خرما 

 

افزایش سطح انرژی 

در خرما قند های طبیعی مانند گلوکز و فروکتوز وجود دارد که مصرف آن علاوه بر اینکه باعث افزایش قند خون میشود به افزایش سطح انرژی کمک کرده و باعث تقویت انرژی موجود در بدن می گردد همچنین در رفع خستگی بسیار موثر است. 

 

رشد بهتر عضلات 

در بسیاری از افراد به دلیل کمبود کربوهیدرات در بدن،به جای سوخت و ساز انرژی، عضلات می سوزند اما مصرف خرما به دلیل در آن کربوهیدرات زیادی وجود دارد باعث رشد عضلانی میشود.

 
تقویت سلامت جنسی 

مصرف خرما برای مردانی که دچار مشکلات ناباروری می باشند بسیار توصیه می گردد زیرا خرما سرشار از آمینو اسیدها می باشد که مصرف آن باعث افزایش استقامت جنسی شده و در رفع مشکلات ناباروری موثر میباشد.

 

درمان اسهال 

مصرف خرما باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش شده و برای نابودی میکروب های ایجاد کننده اسهال موثر می باشد زیرا در خرما پتاسیم زیادی وجود دارد و خاصیت ضد میکروبی آن  باعث درمان اسهال میگردد.

 
پیشگیری از هموروئید  

یکی از مشکلاتی که بسیاری از زنان باردار در طول دوران بارداری با آن مواجه می‌شوند یبوست می باشد که در بسیاری از موارد می تواند باعث ایجاد هموروئید شود زیرا در دوران بارداری ممکن است مصرف آب کاهش پیدا کند اما خرما به دلیل این که سرشار از فیبر می باشد باعث جلوگیری از ابتلا به هموروئید میشود.

 

سلامت پوست 

در خرما انواع ویتامین ها وجود دارد که باعث بهبود قابلیت ارتجاعی پوست شده و در درمان مشکلات پوستی مانند خارش موثر می باشد. ترکیباتی که در خرما وجود دارد به دلیل اینکه دارای اثرات ضد پیری می‌باشد از پیری زودرس پوست جلوگیری کرده و در درمان چین و چروک پوست مفید است.

 

تنظیم فشار خون 

همانطور که گفته شد خرما سرشار از انواع مواد مغذی مانند پتاسیم و فکر می باشد که مصرف آن باعث کاهش فشار خون میشود زیرا می تواند اثرات سدیم را در بدن متعادل کند علاوه بر آن مصرف خرما باعث رفع مشکلاتی مانند سنگ کلیه می شود. 

 

 

  • کلینیک لیزر موی زائد در تهران

    با سلام... ممنون از مطالب مفید و ارزندتون امیدواریم همیشه موفق باشین و مطالب بیشتری در سایتتون بگذارین. باعث خوشحالی و افتخار ماست که از سایت ما هم دیدن کنید و ما رو از نظراتتون بی نصیب نگذارین. با تشکر فراوان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم