مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

بیماری پارکینسون و درمان آن با طب سنتی

  • ۴۶۲
بیماری پارکینسون و درمان آن با طب سنتی

بیماری پارکینسون بیماری می باشد که در نتیجه مرگ تدریجی سلول های عصبی مغز رخ می دهد هنگامی که شخصی به این بیماری مبتلا می‌شود دچار علائمی مانند لرزش، کندی حرکات و سفتی عضلات می گردد. یکی دیگر از علائم این بیماری این میباشد که صحبت کردن این نوع افراد مبهم می گردد.

 

هنگامی که سلول های عصبی مغز نابود شوند باعث می‌شود که ترشح ماده‌ای به نام دوپامین که یک انتقال دهنده عصبی می‌باشد متوقف گردد و باعث ایجاد مشکلات شناختی و رفتاری شود. 

 

بیمارانی که به این اختلال مبتلا میگردند معمولاً کارهای ساده را بسیار آهسته و کند انجام می‌دهند و قدمهای آنها در هنگام راه رفتن کوتاه تر می شود همچنین عضلات آنها دچار سفتی می شود به گونه ای که دامنه حرکت آنها را محدود می نماید و بیشتر این افراد دچار قامت خمیده می گردند.

 

 

درمان پارکینسون با طب سنتی 

 

انگور 

انگور میوه های می باشد علاوه بر آنکه مصرف آن فواید زیادی برای بدن به دنبال دارد به دلیل آن که در آن ترکیبی به نام پلی فنولیک وجود دارد باعث می شود که از سلول های عصبی در برابر آپاتوز محافظت نماید بنابراین مصرف آن برای افراد مبتلا به پارکینسون توصیه می شود.  

 

قهوه 

معمولاً نوشیدن نوشیدنیهای کافئین دار مانند قهوه و چای باعث تقویت هوشیاری و افزایش تمرکز می گردد استفاده از قهوه باعث میشود که هورمون دوپامین به میزان بیشتری در بدن ترشح گردد. پس می توان گفت مصرف نوشیدنی های کافئین دار باعث کند شدن روند پیشرفت این بیماری می شود.

 

لوتیولین 

لوتئولین ترکیبی می باشد که در بسیاری از  سبزیجات و میوه‌ها مانند رزماری، هویج ، فلفل، کرفس و بابونه وجود دارد و استفاده از آن باعث عملکرد بهتر مغز شده و برای افرادی که به پارکینسون مبتلا می باشند مناسب می باشد

 

گلرنگ 

گلرنگ گیاهی دارویی می باشد که در طب سنتی از آن برای درمان بیماری های مربوط به مغز استفاده می‌شود بنابراین استفاده از این گیاه برای افراد پارکینسون ای بسیار مناسب می باشد. مصرف گلرنگ باعث حفاظت سلولهای عصبی در برابر عوامل مخرب می گردد.

 

 
باقلا 

همانطور که گفته شد توقف ترشح دوپامین در مغز باعث ایجاد بیماری پارکینسون میگردد در باقالا ترکیبی به نام لوودوپا وجود دارد که باعث فعال شدن هورمون دوپامین شده و تاثیر بسزایی در درمان بیماری پارکینسون دارد. در طب سنتی باقلا به عنوان داروی درمانی این بیماری شناخته می شود.

 

گیاه جینوستما پنتافیلوم 

این گیاه که یکی از گیاهان بومی کشور چین می باشد به دلیل اینکه در آن مقدار زیادی ویتامین وجود دارد باعث کاهش علائم بیماری پارکینسون می گردد. از دیگر فواید مصرف این گیاه دارویی میتوان به کاهش فشار خون، جلوگیری از ابتلا به سرطان، کاهش درد و درمان بیماریهای خود ایمنی اشاره کرد. 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم