مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

آویشن و خواص بی نظیر آن

  • ۴۴۹
آویشن و خواص بی نظیر آن

آویشن یکی از چاشنی های بسیار معطر می باشد که در طبخ غذا از آن استفاده می‌شود. یکی از مهمترین کاربردهای استفاده از آویشن این می باشد که جلوی تاثیرات مخرب مسمومیت را می‌گیرد. این گیاه دارویی در طب سنتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

 

در گذشته به دلیل اینکه یخچال وجود نداشت معمولاً در هنگام آشپزی کردن از آویشن استفاده می‌کردند زیرا این کار باعث کاهش تاثیرات مخرب گوشت های فاسد شده می‌شد. آویشن به دلیل اینکه سرشار از کارواکرول و تیمول می‌باشد خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد و از آن می‌توان در درمان آفت های دهانی استفاده کرد.

آویشن سرشار از انواع ویتامین ها ، آنتی اکسیدان، مواد معدنی و پتاسیم می‌باشد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و خطر ابتلا به سرماخوردگی را کاهش می‌دهد. 

 

فواید مصرف آویشن 

 

درمان مشکلات تنفسی 

مصرف آویشن باعث بهبود عملکرد ریه شده و در درمان مشکلات تنفسی مانند سرفه کردن و گلودرد بسیار موثر است. همچنین آویشن به دلیل این که خاصیت خلط آوری دارد استفاده از آن برای افرادی که به سرماخوردگی مبتلا می باشند بسیار توصیه می گردد. افرادی که از سینوزیت رنج می‌برند بهتر است که از بخور آویشن استفاده کنند.

 

پیشگیری از مسمومیت

همانطور که گفته شد آویشن باعث کاهش  ابتلا به مسمومیت غذایی می‌شود و می‌تواند باعث نابودی میکروب هایی شود که آسیب‌های جدی به روده وارد می‌کنند. پس می توان گفت مصرف آویشن احتمال ابتلا به بیماریهای ناشی از مسمومیت را کاهش می دهد. 

 

 
درمان بوی بد دهان 

به دلیل اینکه آویشن دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی میباشد باعث درمان التهابات لثه شده و برای درمان آفت و بوی بد دهان از آن استفاده میشود.به منظور تاثیر بیشتر بهتر است آن را در آب جوش بجوشانید و غرغره کنید.

 

تقویت پوست و مو 

آویشن سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و از پیری زودرس پوست جلوگیری می نماید همچنین در درمان مشکلات پوستی مانند خشکی پوست و اگزما بسیار موثر است. آویشن به دلیل اینکه دارای خاصیت ضد قارچی می باشد باعث جلوگیری از التهابات پوستی میشود. مصرف آویشن باعث تقویت فولیکول های مو شده و در درمان شوره سر و ریزش مو بسیار موثر است. 

 
افزایش انرژی 

در آویشن ترکیباتی به نام کارواکرول وجود دارد که باعث بهبود عملکرد مغز شده و به تنظیم انتقال دهنده های عصبی کمک می کند. همچنین استفاده از آویشن باعث می‌شود که سطح دوپامین و سروتونین در مغز افزایش پیدا کند و به افزایش انرژی منجر می‌گردد. 

 

تقویت دستگاه گوارش 

در طب سنتی استفاده از آویشن به عنوان موثرترین راه برای درمان مشکلات گوارشی می باشد زیرا استفاده از آویشن باعث تقویت معده شده و در درمان مشکلاتی مانند نفخ و سوزش سردل و گرفتگی عضلات معده موثر میباشد. 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم