مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

بیماری روماتیسم و درمان آن با راهکارهای خانگی

  • ۴۳۶
بیماری روماتیسم و درمان آن با راهکارهای خانگی

روماتیسم بیماری می‌باشد که خود را به شکل های مختلف مانند پوکی استخوان، بیماری های بافت همبند و آرتروز نشان می دهد. یکی از دلایل اصلی ابتلا به این بیماری وجود بعضی از انواع ژن ها در بدن افراد می باشد همچنین عوامل محیطی تاثیر بسیار زیادی در شروع این بیماری دارند. 

 

در بیماری روماتیسم معمولاً سیستم ایمنی بدن دچار اختلالاتی می گردد که باعث ایجاد روماتیسم می شود و می توان گفت شایع‌ترین نوع روماتیسم، روماتیسم مفصلی میباشد. در روماتیسم مفصلی بیشتر مچ دست ها و مفاصل انگشتان  درگیر می گردد.

 

علائم ابتلا به روماتیسم 

ورم

درد عضلانی

سفت شدن بدن 

التهاب لثه ها

حساس شدن بدن نسبت به درد

ایجاد درد در بدن هنگام استفاده و کار با مفاصل  

 

 

درمان روماتیسم با راهکارهای خانگی 

 

ریحان 

ریحان یکی از محبوب ترین سبزی های مورد استفاده می باشد و به دلیل این که استفاده از آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن میشود می تواند تاثیر بسیار زیادی در درمان روماتیسم داشته باشد.همچنین به دلیل اینکه در ریحان مقدار زیادی اکالیپتول و لینالول وجود دارد می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در کاهش درد مفاصل داشته باشد.

 

درخت بید 

درخت بید گیاهی دارویی می باشد که مانند داروهای آسپرین عمل می‌کند اما استفاده از آن هیچ گونه عوارضی ندارد و برای درمان سفتی مفاصل و کاهش درد ماهیچه ها از آن استفاده می شود. این گیاه به دلیل این که دارای خاصیت ضد التهابی می باشد باعث تسکین فوری دردهای روماتیسمی میشود. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که هیچگاه این گیاه را در دوزهای بالا مصرف نکنید.

 

 
پنجه شیطان 

گیاه پنجه شیطان گیاه بومی جنوب آفریقا می باشد که دارای گل های صورتی است در این گیاه ترکیبات بسیار مفیدی مانند بیوفلاونوئید و فیتواسترول وجود دارد که به عنوان یک گیاه دارویی برای درمان روماتیسم شناخته می شود. این گیاه به دلیل این که دارای خاصیت ضد التهابی می باشد تاثیر بسیار زیادی در تسکین درد و رفع التهابات بیماران مبتلا به روماتیسم دارد.

 

ژل رویال 

ژل رویال ژل گران قیمت می باشد که دارای خواص بی نظیری است و به دلیل این که دارای خاصیت ضد التهابی می باشد از آن برای کاهش درد و التهاب در بیماران روماتیسمی استفاده می گردد. استفاده از ژل رویال به سرعت باعث درمان روماتیسم مفصلی می شود. 

 

 
حبوبات 

مصرف حبوباتی مانند لوبیا سفید لپه عدس و نخود به دلیل این که سرشار از پتاسیم اسید فولیک روی و منیزیم می باشند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و تاثیر بسیار زیادی در بهبود و درمان رماتیسم دارند اما باید این را بدانید که برای درمان روماتیسم باید از حبوبات ۲ الی ۳ بار در هفته استفاده کنید.

 

نسترن 

گیاه نسترن گیاهی می باشد که در ایران هم رشد پیدا می کند و سرشار از ویتامین c، ویتامین a، ویتامین گروه b، اسید سیتریک و فلاونوئیدها می باشد و به همین دلیل تاثیرات بسیار مثبتی در کاهش اثرات التهاب بیماری روماتیسم ایفا می کند. از پودر این گیاه دارویی برای کم کردن درد بیماری استئوآرتریت استفاده می شود. 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم