مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

خواص جادویی زردآلو

  • ۴۷۱
خواص جادویی زردآلو

زردآلو میوه ای شیرین و بهاری میباشد که در طب سنتی طبع آن سرد معرفی می‌شود و معمولاً به صورت خام و خشک و حتی در بعضی از مواقع به صورت مربا مورد استفاده قرار می‌گیرد. هرچه زردآلو شیرین تر باشد طبع آن به سمت گرمی می رود.

 

مصرف زردآلو فواید بسیاری برای بدن به دنبال دارد و حتی می‌توان گفت از آن در ساخت لوازم آرایشی استفاده می گردد استفاده از زردآلو باعث کاهش سطح کلسترول خون شده و به سلامت قلب کمک می نماید. زردآلو میوه بومی کشور ارمنستان می باشد سرشار از فسفر، نیاسین، پتاسیم، انواع ویتامین ها، منگنز ، مس و منیزیم می‌باشد.

 

 

فواید مصرف زردآلو 

 

استحکام استخوان ها 

زردآلو همانطور که گفته شد سرشار از کلسیم، آهن ، فسفر و منگنز می‌باشد و مصرف آن به رشد استخوان ها کمک کرده و در حفظ سلامت آنها تاثیر گذار می باشد. زردآلو به دلیل اینکه سرشار از مواد معدنی می باشد استفاده از آن باعث جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان می‌شود. 

 

درمان گوش درد 

زردآلو سرشار از آنتی اکسیدان می باشد به همین دلیل باعث کاهش التهابات مربوط به گوش می گردد بنابراین استفاده از زردآلو برای درمان گوش درد بسیار موثر است. به این منظور بهتر است که چند قطره از آب زردآلو را در گوش خود بچکانید این کار باعث رفع عفونت های گوش میشود. 

 

 
جوانسازی پوست 

زردآلو به دلیل اینکه سرشار از ویتامین e و a می باشد منجر به خاصیت کشسانی پوست شده و به همین دلیل به کاهش چین و چروک پوست کمک کرده و از پیری زودرس پوست جلوگیری می نماید. استفاده از روغن زردآلو باعث شادابی پوست شده و در جوانسازی پوست کمک می نماید.

 

کاهش وزن 

در زردآلو ترکیبی به نام تانسیت وجود دارد که مصرف آن باعث می شود فرد تا مدت زمان زیادی احساس سیری داشته باشد و منجر به کاهش وزن می گردد. استفاده از زردآلو به دلیل اینکه باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود باعث کاهش وزن میشود.

 

 
درمان کم خونی 

زردآلو سرشار از آهن می باشد و استفاده از آن برای افرادی که به کم خونی مبتلا می باشند بسیار تاثیرگذار است همچنین در رفع مشکلاتی مانند ضعف و خستگی می تواند کمک کننده باشد. مصرف زردآلو باعث افزایش تشکیل گلبولهای قرمز خون شده و در رفع کم خونی تاثیر گذار است.

 

تقویت بینایی 

به دلیل اینکه زردآلو سرشار از کاروتنوئیدها و رتینول می باشد می‌تواند خطر مبتلا شدن به بیماری های بینایی را کاهش دهد. مصرف زردآلو به دلیل اینکه می‌تواند باعث تحریک تولید اشکم شود از خشکی چشمان جلوگیری می نماید. 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم