مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف چای ماسالا

  • ۴۵۴
فواید مصرف چای ماسالا

چای ماسالا یکی از نوشیدنی های بسیار پرطرفدار می باشد که در طب سنتی طبع آن گرم معرفی می‌گردد و از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است. چای ماسالا از ترکیب ادویه های مختلفی مانند فلفل سیاه، زنجبیل، هل، میخک و دارچین به دست می آید و دارای طعم شیرین و تند می باشد.

 

ماسالا گیاه بومی کشور هند میباشد و در این کشور معمولاً در مهمانی ها و مجالس خود به عنوان پذیرایی از آن استفاده می کنند این چای علاوه بر اینکه دارای طعم بسیار دلنشینی می‌باشد از خواص دارویی بالایی برخوردار است. 

یکی از مهمترین ادویه هایی که در ترکیب این چای وجود دارد دارچین میباشد که علاوه بر آنکه طعم دلنشینی به این چای می بخشد باعث می شود که خواص درمانی آن نیز بالا رود.

 

فواید مصرف چای ماسالا 

 

کاهش فشار خون

مصرف چای ماسالا باعث بهبود گردش خون در بدن شده و گرفتگی های عضلات و ماهیچه ها را رفع می نماید. علاوه بر آن استفاده از چای ماسالا باعث کاهش فشار خون در بدن شده و به بهبود عملکرد قلب کمک می نماید همچنین خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

 

کاهش دردهای قاعدگی 

ادویه های موجود در چای ماسالا به دلیل این که دارای خاصیت ضد التهابی می باشند در تسکین دردهای دوران قاعدگی بسیار موثر هستند همچنین در دوران قاعدگی به دلیل اینکه بیشتر خانمها دچار علائمی مانند گرفتگی عضلانی و دردهای شکمی می شوند مصرف چای ماسالا در رفع این دردها می تواند بسیار کمک کننده باشد.

 

درمان سرماخوردگی 

چای ماسالا دارای خاصیت ضد التهابی می باشد بنابراین می تواند باعث درمان التهابات موجود در بدن در مواقع سرما خوردگی شود و گرفتگی‌های بینی را رفع می نماید. به دلیل اینکه در ترکیبات چای ماسالا ادویه‌هایی مانند میخک و زنجبیل وجود دارد می‌تواند باعث رفع التهابات موجود در گلو در مواقع سرماخوردگی شود.

 

 
درمان دیابت

مصرف چای ماسالا باعث کاهش مقاومت بدن نسبت به انسولین شده و خطر مبتلا شدن به دیابت را تا حدود بسیار زیادی کاهش می دهد. استفاده از چای ماسالا می‌تواند به پایین آوردن سطح قند خون در بدن کمک کند بنابراین استفاده از آن برای افرادی که به دیابت هم مبتلا می باشند ضرری ندارد. 

 

افزایش انرژی 

در ترکیبات این چای مقدار کافئین وجود دارد و می‌توان گفت مصرف این شات باعث افزایش انرژی بدن می گردد. استفاده از چای ماسالا با افزایش گردش خون در بدن می‌تواند به تقویت انرژی و آرامش اعصاب کمک کند و انرژی بدن را در طول روز تامین نماید. 

 

کاهش وزن 

یکی از ترکیبات موجود در چای ماسالا میخک می باشد که استفاده از آن باعث تنظیم شدن سطح گلوکز در بدن میشود و به کاهش وزن کمک می نماید همچنین استفاده از چای ماسالا باعث می‌شود که فرد تا مدت زمان زیادی احساس سیری داشته باشد و از پرخوری جلوگیری می کند و منجر به کاهش وزن می شود.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم