مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف گوجه سبز

  • ۴۲۶
فواید مصرف گوجه سبز

گوجه سبز یکی از میوه های بهاری می باشد که سرشار از انواع ویتامین ها، فسفر، پروتئین و پتاسیم می باشد. طعم گوجه سبز ترش و در بعضی از مواقع در صورتیکه کامل رسیده باشد شیرین می باشد و مصرف آن باعث تامین انرژی بدن میگردد.

 

گوجه سبز را هم می توان به صورت تازه مصرف کرد هم می‌توان آن را خشک کرد و در فصل‌های دیگر از آن استفاده کرد. مصرف گوجه سبز باعث درمان کم خونی شده و به بهبود عملکرد کلیه ها کمک می نماید. 

در گوجه سبز ترکیبات مفید دیگری مانند آنتی اکسیدان ها اسیدهای آلی و فلاونوئیدها وجود دارد که به عملکرد بهتر روده ها کمک می کند.

 

فواید مصرف گوجه سبز  

 

دفع مواد زائد 

مصرف گوجه سبز و همانطور که گفته شد باعث بهبود عملکرد روده ها می شود بنابراین می تواند به دفع مواد زائد از بدن کمک کرده و از یبوست جلوگیری نماید. استفاده از گوجه سبز باعث تقویت سیستم گوارش شده و در طب سنتی آن را به عنوان یک تمیز کننده بدن معرفی می‌کنند. 

 

مناسب برای زنان باردار 

اسید فولیک یکی از ترکیباتی می باشد که استفاده از آن باعث رشد بهتر جنین می گردد و گوجه سبز سرشار از اسید فولیک میباشد همچنین به دلیل اینکه در گوجه سبز مقدار زیادی ویتامین k وجود دارد باعث افزایش گردش خون در بدن شده و اکسیژن لازم را برای مادر و جنین فراهم می‌کند.

 

 
درمان شب کوری 

گوجه سبز سرشار از انواع ویتامین ها به خصوص ویتامین a می باشد و مصرف آن باعث تقویت بینایی شده و به حفظ سلول‌های چشم کمک می‌کند. یکی از مشکلات چشمی شب کوری می باشد که مصرف گوجه سبز می تواند به درمان این مشکل کمک نماید.

 

تقویت دندان ها 

مصرف زیاد گوجه سبز باعث استحکام لثه ها شده و از مشکلاتی مانند خونریزی لثه و عفونت لثه ها جلوگیری می نماید. همچنین کسانی که از مشکلاتی مانند بوی بد دهان رنج می برند می توانند برای رفع این مشکل از کجاست سبز استفاده کنند.

 

کاهش وزن  

مصرف گوجه سبز باعث تحریک روده ها شده و مواد مضر را از بدن پاک می نماید همچنین استفاده از گوجه سبز باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و در کاهش وزن تاثیر می گذارد. قندی که در گوجه سبز وجود دارد می‌تواند باعث کاهش وزن شود بنابراین گنجاندن گوجه سبز در رژیم غذایی برای لاغر کردن مناسب می باشد. 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم