مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

خواص بی نظیر چای کوهی

  • ۴۴۸
خواص بی نظیر چای کوهی

چای کوهی یکی از نوشیدنی های نشاط آور است که برای رفع خستگی بسیار موثر می باشد و به عنوان داروی تسکین دهنده اعصاب و روان شناخته می‌شود. گیاه چای کوهی دارای گلهای بنفش رنگ می باشد و طبع آن در طب سنتی گرم و خشک معرفی می‌شود. 

گیاه چای کوهی در مناطقی مانند چالوس مازندران و غرب ایران رشد پیدا می‌کند و به عنوان یک داروی گیاهی برای درمان زخم های بدن استفاده می شود. در چای کوهی ترکیبات مفیدی مانند هایپریسین، نیکوتین، تانن و هاپیرین وجود دارد و همانطور که گفته شد به دلیل اینکه دارای طبع گرم میباشد  مصرف آن به افرادی که دارای طبع سرد و مرطوب هستند توصیه می گردد. 

 

فواید مصرف چای کوهی 

 

درمان التهابات پوستی 

همانطور که گفته شد در چای کوهی ترکی به نام هایپریسین وجود دارد که برای درمان التهابات پوستی مانند سوختگی و جای زخم ها بسیار موثر است. استفاده از چای کوهی برای درمان آفتاب سوختگی و از بین بردن جای نیش حشرات نیز کاربرد دارد.

 

درمان سرطان دهانه رحم 

بعضی از بانوان به سرطان دهانه رحم مبتلا می گردد اما می‌توان گفت مصرف چای کوهی جلوی رشد سلول‌های سرطانی دهانه رحم را تا حد بسیار زیادی می گیرد. در چای کوهی ترکیباتی به نام پامی فرین ای و متوکسی وجود دارد که باعث درمان این سرطان می گردد.

 
پیشگیری از آلزایمر 

یکی از پلاک هایی که با وجود آن باعث ایجاد آلزایمر می‌شود آمیلوئید ها می باشند مصرف چای کوهی باعث جلوگیری از تشکیل آمیلوئید ها در مغز می‌شود و کمک زیادی به جلوگیری از ابتلا به آلزایمر می نماید. همچنین ترکیبات موجود در چای کوهی باعث بهبود عملکرد مغز شده و از زوال مغز جلوگیری می‌نماید.

 
درمان افسردگی 

در مغز آنزیم هایی وجود دارد که باعث تخریب سلول‌های مغزی شده و منجر به اختلالاتی مانند ترس ،وحشت و افسردگی می‌شود اما مصرف چای کوهی می‌تواند به عنوان یک بازدارنده نسبت به این آنزیم‌ها عمل کند و اثرات بسیار فوق‌العاده‌ای در درمان افسردگی اختلالات دیگر مغزی دارد.

 

افزایش وزن 

مصرف چای کوهی به افرادی که به دنبال افزایش وزن می باشند توصیه می گردد زیرا باعث افزایش اشتها شده و می تواند به اضافه وزن کمک نماید. مصرف گیاه دارویی چای کوهی به عنوان یک گیاه اشتها آور به افرادی که اضافه وزن دارند توصیه نمی گردد. 

 

درمان سرماخوردگی 

چای کوهی سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و مصرف آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و هنگامی که افراد به سرماخوردگی مبتلا می‌باشند مصرف دمنوش چای کوهی می تواند به درمان سرماخوردگی کمک میکند. استفاده از دمنوش چای کوهی باعث هیدراته نگه داشته شدن بدن می‌شود و در درمان سرماخوردگی موثر است.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم