مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

انواع بیماری های کلیوی و مجاری ادراری

  • ۴۶۱
انواع بیماری های کلیوی و مجاری ادراری

کلیه‌ها یکی از مهمترین اندام‌های حیاتی بدن انسان می باشند که خون را تصفیه می کنند سپس مواد زاید از طریق مجاری ادراری از بدن دفع می‌گردد. عملکرد درست کلیه‌ها باعث تنظیم فشار خون شده و به سلامتی بدن کمک می نماید. 

 

معمولاً بیماری‌های کلیوی و عفونتهای مجاری ادراری خود را با علائمی مانند تورم در پاها و مچ پا، درد در قفسه سینه، خستگی، تکرر ادرار و مشکلات خواب نشان می‌دهد. بیماریهای کلیوی و مجاری ادراری دارای انواع مختلفی می باشد که در زیر به تعدادی از آنها اشاره می کنیم:

 

انواع بیماریهای کلیه و مجاری ادراری 

 

سنگ کلیه  

سنگ کلیه یکی از بیماری‌های شایع مربوط به کلیه می باشد که بسیار آزاردهنده است و معمولاً با علائمی مانند درد پهلو، حالت تهوع، کمر درد های ناگهانی، خونریزی در ادرار و سوزش همراه می باشد و معمولاً برای درمان سنگ کلیه مصرف گیاهانی مانند کاکل ذرت، چای قاصدک، آب هندوانه ،چای سبز، عرق کاسنی ،عرق خارشتر و گیلاس موثر میباشد.

 

عفونت کلیه 

یکی دیگر از بیماری های مربوط به کلیه، عفونت کلیه می باشد که معمولا با علائمی مانند تب و لرز ، احساس دفع فوری ادرار به صورت مکرر ، حالت تهوع، درد کلیه ها و خون در ادرار همراه می باشد و برای درمان عفونت کلیه می‌توانید از گیاهانی مانند آب جعفری، سیر، زنجبیل و روغن زیتون استفاده کرد. 

 
سنگ مثانه  

داشتن سنگ مثانه معمولاً با علائمی مانند مشکل در دفع ادرار، ایجاد وقفه در جریان ادرار، درد در ناحیه پایین شکم و ادرار دردناک همراه می باشد . برای درمان سنگ مثانه می توانید از عرق خارشتر ، عرق کاسنی، عرق بومادران و عرق خارخاسک استفاده کنید همچنین برای دفع سنگ مثانه خوردن آب شلغم کمک کننده می باشد.

 

سوزش ادرار 

به طور کلی مشکل سوزش ادرار به دلایل مختلفی مانند مصرف خوراکی های اسیدی، التهاب مثانه، ابتلا به بعضی از بیماری‌ها مانند پروستات، مصرف خوراکی‌های پر ادویه ، مصرف نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه و چای اتفاق می‌افتد. برای رفع سوزش ادرار مصرف بعضی از گیاهان دارویی مانند عرق بارهنگ، خرفه، عرق ختمی و رازیانه موثر میباشد.

 

عفونت مجاری ادراری 

اختلال عفونت مجاری ادراری معمولاً با علائمی مانند تب و لرز ، احساس درد در قسمت پایین کمر، درد و سوزش در هنگام ادرار و بوی بد ادرار همراه می باشد. برای درمان مشکل عفونتهای مجاری ادراری می توانید از گیاهانی مانند کاسنی، پرتقال، انگور قرمز، آناناس و لیمو ترش استفاده کنید.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم