مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

انواع بیماری های گوش و حلق و بینی

  • ۴۵۱
انواع بیماری های گوش و حلق و بینی

بیماری های گوش و حلق و بینی می تواند در هر سنی رخ دهد اما معمولاً افراد ۴۵ تا ۶۴ سال بیشترین افرادی می باشند که به این اختلال مبتلا می‌گردند. به طور کلی افرادی که به این اختلال دچار می شوند با علائمی مانند گرفتگی بینی، کم شدن شنوایی و عفونت گوش روبرو میگردند.

 

بهتر است که افراد در صورتی که با علائمی مانند انسداد شدید راه‌های هوایی و تنفس صدادار روبه‌رو شوند به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه نمایند.

 

انواع بیماری های گوش ، حلق و بینی 

 

گوش درد 

افرادی که به گوش درد مبتلا می شوند معمولاً با علائمی مانند ترشح از گوش، خارش گوش، افت شنوایی، گره های لنفی دردناک دور گوش و گردن روبه‌رو می‌شوند برای درمان گوش درد خوردن آب انار ،گلاب، میخک، زنجبیل، دارچین، سیر و روغن خردل تاثیر گذار می باشد.

 

گلودرد 

گلودرد یکی از اختلالات مربوط به بیماری های گوش حلق و بینی می باشد که معمولاً به دلیل سرماخوردگی و لارنژیت اتفاق می‌افتد برای درمان گلودرد مصرف گیاهان دارویی مانند آویشن،  زنجبیل، اسطوخودوس، آناناس، عرق کاکوتی و آب گوجه فرنگی موثر میباشد.

 

تبخال 

یکی دیگر از بیماری های مربوط به گوش ، حلق و بینی تبخال می باشد که معمولاً به دلیل مصرف غذاهای ادویه دار ، چرخه قاعدگی، تب ، استرس و عفونت شدید ویروسی اتفاق می‌افتد. برای درمان تبخال می‌توانید از گیاهان مفیدی مانند روغن چای، نعناع، پودر سماق، برگ اکالیپتوس ، بادرنجبویه و عرق شاه تره استفاده کنید.

 
التهاب لوزه ها 

افرادی که لوزه های آنها دچار التهاب می‌شود  معمولاً با علائمی مانند درد های مکرر گوش، درد گلو ، احساس خستگی شدید، خرخر های شبانه و گرفتگی بینی روبرو میشوند که برای درمان التهاب لوزه ها میتوانید از عصاره مریم گلی ، چای زنجبیل، سیر، لیمو، پودر گلاب و سرکه استفاده کنید.

 

زخم های دهان 

معمولاً به دلایل مختلفی مانند حساسیت به دندانهای مصنوعی، کمبود ویتامین های گروه ب، مصرف سیگار، آبله مرغان، عفونت های قارچی و سرخک زخم های مختلفی در دهان ایجاد می گردد . برای درمان این زخم ها میتوانید از گیاهانی مانند عرق آویشن،  بومادران، گل همیشه بهار ،بارهنگ و شنبلیله استفاده کنید.

 

خون دماغ  

از جمله دلایلی که باعث خون دماغ شدن می شود می‌توان به کاهش سریع وزن، عفونت بینی، ضربه، هوای خشک و مصرف بعضی از داروها اشاره کرد . برای درمان خون دماغ شدن می‌توانید از عرق بومادران ،جوشانده گزنه، نعناع و ریحان استفاده کنید . 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم