مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

خواص بی نظیر عرق کاسنی

  • ۴۳۱
خواص بی نظیر عرق کاسنی

کاسنی مانند یک داروی آرامبخش است که با تقویت سیستم ایمنی بدن خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی و مشکلات گوارشی را کاهش می‌دهد. به طور کلی می‌توان گفت هرچه که عرق کاسنی تلخ تر باشد فواید آن بیشتر می باشد. 

 

کاسنی گیاهی می باشد که در فصل بهار شروع به رشد کرده و دارای گلهای آبی رنگ می باشد در طب سنتی طبع عرق کاسنی سرد معرفی می شود. برای اینکه بتوانید از خواص عرق کاسنی بیشتر بهره‌مند شوید می‌توانید آن را صبح به صورت ناشتا مصرف کنید این کار باعث می‌شود که مواد مغذی بهتر و بیشتر جذب بدن شود.

 

فواید مصرف عرق کاسنی 

 

پیشگیری و کنترل دیابت 

در کاسنی ترکیبی به نام این اولین وجود دارد که باعث تحریک هورمون های کنترل کننده قند شده و از این جهت نقش بسیار مهمی در پیشگیری و کنترل دیابت دارد. از دیگر فواید مصرف عرق کاسنی برای پیشگیری و کنترل دیابت می توان گفت که مصرف کاسنی با برداشت زیادتر گلوکز از خون باعث کنترل قند خون میشود.

 

درمان یبوست 

کاسنی یکی از گیاهان دارویی میباشد که سرشار از فیبر طبیعی است و استفاده از آن باعث می‌شود که به حرکات روده کمک کرده و همچنین ترشح شیر معده را تقویت نماید. بنابراین می‌توان گفت مصرف عرق کاسنی باعث هضم بهتر غذا شده و در جلوگیری از یبوست تأثیر بسیار زیادی دارد.

 

درمان مشکلات گوارشی 

همانطور که گفته شد در عرق کاسنی ترکیب به نام این اینولین وجود دارد که می‌تواند بسیاری از مشکلات روده مانند سوزش معده و رفلاکس اسید معده را درمان کند. وجود اینولین در عرق کاسنی باعث کاهش خاصیت اسیدی معده و به هضم بهتر غذا کمک می نماید.

کاهش چربی خون 

مصرف عرق کاسنی علاوه بر اینکه فواید فوق العاده ای برای بدن دارد به طور معجزه آسایی باعث کاهش سطح کلسترول بد خون می گردد همچنین در گیاه کاسنی ترکی به نام این اولین وجود دارد که با کاهش دادن سنتز های اسید چرب باعث کاهش چربی خون میشود.

 
درمان آرتروز 

کاسنی یکی از گیاهان دارویی می باشد که در طب سنتی به عنوان داروی درمان آرتروز شناخته می شود زیرا این گیاه دارای خاصیت ضد التهابی می باشد و می تواند به التهابات ناشی از آرتروز کمک نماید. از این عرق گیاهی می توان برای تسکین دردهای عضلانی و مفاصل نیز استفاده کرد.

 
درمان مشکلات کبدی 

مصرف عرق کاسنی باعث تنظیم هورمون های بدن شده و به همین جهت از اختلال عملکرد کبد جلوگیری می‌نماید. همچنین مصرف عرق کاسنی باعث میشود که کبد از خون کثیف و غلیظ پاک گردد. به همین جهت مصرف عرق کاسنی علاوه بر درمان مشکلات کبدی می تواند به درمان لک و جوش های صورت کمک نماید.

 
درمان سرطان 

عرق کاسنی سرشار از آنتی اکسیدان می‌باشد که از رشد سلول‌های سرطانی و تومور در بدن جلوگیری می نماید بنابراین استفاده از آن به افراد که به سرطان مبتلا می باشند توصیه می گردد. استفاده از عرق کاسنی برای افرادی که به سرطان سینه و سرطان روده مبتلا می باشند تاثیرات بسیار مفیدی دارد. 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم