مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

خواص بی نظیر سبزی خوردن

  • ۴۵۷
خواص بی نظیر سبزی خوردن

سبزی خوردن شامل انواع مختلف سبزیجات می‌باشد که از خواص درمانی و تغذیه ای بالایی برخوردار است که مصرف آنها علاوه بر افزایش اشتها خاصیت ضداسپاسم،ضد میکروب، ضد نفخ و ضد درد دارد.

 

سبزیجات سبزی خوردن و خواص آنها 

 

مرزه 

مرزه یکی از سبزی خوردن های مورد علاقه خانواده های ایرانی می‌باشد که دارای طعمی تند می‌باشد و به دلیل اینکه تعریق را کنترل میکند میتواند باعث کاهش تنشگی در طول روز شود .از دیگر فواید مصرف این سبزی میتوان به خاصیت خلط آوری، ضد انگل و ضد ویروس اشاره کرد.

 

ترخون 

ترخون یکی از سبزیجات معطر می‌باشد که سرشار از آهن، منیزیم،پتاسیم، سدیم و کلسیم می‌باشد و به دلیل اینکه دارای خاصیت ضد التهابی می‌باشد از آن به عنوان داروی مسکن درد دندان میتوان استفاده کرد.همچنین از آن برای درمان زخم ها و جوش دهان هم میتوان بهره برد.

تربچه 

تربچه سرشار از ویتامین سی میباشد و مصرف آن باعث جذب بیشتر آهن در بدن شده و به عنوان یک گیاه اشتها آور محسوب می شود. استفاده از تربچه به دلیل اینکه دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی می‌باشد از پوست گی دندان‌ها جلوگیری میکند. در طب سنتی طبع تربچه گرم معرفی می شود.

 

ریحان 

ریحان یکی از سبزیجات بسیار معطر در سبزی خوردن می باشد که مانند یک داروی آرامبخش عمل کرده برای رفع بی‌خوابی و کاهش اضطراب و استرس تاثیر گذار می باشد. مصرف ریحان برای اسپاسم های معده بسیار مفید است می‌توان از آن برای درمان سردردهای عصبی و سرگیجه استفاده کرد.

 

جعفری 

جعفری سرشار از مواد معدنی مانند آهن کلسیم و فسفر می‌باشد و مصرف آن باعث دفع مواد زائد از بدن شده و روده‌ها را ضدعفونی می نماید. همانطور که گفته شد به دلیل اینکه جعفری سرشار از آهن می باشد مصرف آن به افرادی که به کم خونی مبتلا می باشند توصیه می گردد. 

 

نعنا 

نعنا یکی از سبزیجاتی می‌باشد که خاصیت های فوق‌العاده‌ای برای افرادی که دچار مشکلات گوارشی می باشند دارد بنابراین مصرف نعنا می تواند به درمان دل پیچه تهوع اسهال و نفخ کمک کند. از دیگر فواید مصرف این است که می تواند به درمان سرماخوردگی و آنفولانزا و رفع گلودرد و سرفه کمک نماید.  

 

گشنیز 

گشنیز سرشار از آنتی اکسیدان و بتاکاروتن می‌باشد و مصرف آن به تقویت بینایی کمک کرده و از تخریب سلولهای چشم جلوگیری می نماید. همچنین به دلیل اینکه گشنیز دارای خاصیت ضد میکروبی میباشد استفاده از گشنیز در رژیم غذایی باعث رفع عفونت های بدن می گردد. 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم