مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

بیماری های گردش خون و غدد

  • ۴۳۴
بیماری های گردش خون و غدد

گردش خون مناسب در بدن از وقوع بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کرده و باعث رسیدن مواد مغذی و اکسیژن به تمامی اعضای بدن می گردد. در صورتیکه گردش خون در بدن ضعیف شود می تواند منجر به آسیب های جدی به کلیه ها مغز و قلب شود. 

 

گردش خون مناسب در بدن می‌تواند باعث کار بهتر غدد موجود در بدن شده و از بیماریهایی مانند کم کاری تیروئید، دیابت و بیماری های قلبی جلوگیری می نماید. 

 

انواع بیماریهای قلب، گردش خون و غدد 

 

غلظت خون 

غلظت خون یکی از مشکلاتی می باشد که معمولاً به دلیل اضافه وزن، کم تحرکی و مصرف غذاهای فرآوری شده به وجود می‌آید و معمولاً با علائمی مانند خارش های پوستی، ضعف و بیحالی، سردرد، تنگی نفس و بزرگ شدن کبد همراه می باشد. معمولاً افرادی که به این بیماری مبتلا می باشند باید از خوردن غذاهای چرب و سرخ شده خودداری کرده و به مصرف گیاهان دارویی مانند دارچین، چای کوهی و ریشه شیرین‌بیان روی آورند.

 

قند خون 

مشکل قند خون معمولاً با علائمی مانند تشنه شدن زیاد، تکرر ادرار، خشکی لبها، دید تار و زیاد شدن اشتها همراه می باشد. برای درمان این مشکل مصرف بعضی از گیاهان دارویی مانند کاسنی، گزنه، عرق خارشتر، زرشک، دارچین و روغن زیتون تاثیر گذار می باشد.

فشار خون بالا 

فشار خون بالا معمولا با علائمی مانند سردرد، خواب آلودگی ، تپش قلب ، خون دماغ شدن و قرمز شدن صورت همراه می باشد و مصرف بعضی از گیاهان دارویی مانند گل گاوزبان، بادرنجبویه، بومادران، زرشک، عرق پونه و جعفری تاثیرگذار است. 

 

کم کاری تیروئید 

به طور کلی افرادی که به کم کاری تیروئید مبتلا می باشند با علائمی مانند کاهش ضربان قلب، ریزش مو، خشکی پوست، فراموشکاری و کاهش سوخت و ساز بدن رو به رو می شوند این افراد باید از مصرف اسفناج، سویا، بادام زمینی و شلغم پرهیز کنند زیرا مصرف اینها باعث کاهش عملکرد غده تیروئید می شود. 

کم خونی 

بیماری کم خونی معمولا به دلیل کمبود آهن در بدن اتفاق می‌افتد و با علائمی مانند افزایش ضربان قلب، رنگ‌پریدگی، سرگیجه، ضعف و خستگی همراه میباشد. برای درمان کم خونی مصرف خرما، کلم بروکلی، خیار سبز، ترخون، برگ تربچه و کاهو کمک کننده می باشد. 

 

چاقی 

چاقی یا اضافه وزن معمولاً به دلیل تغذیه نامناسب، ژنتیک، عدم تحرک بدنی، هورمون ها و استرس اتفاق می‌افتد برای درمان چاقی و کم کردن وزن مصرف گیاهان دارویی مانند زنیان، آویشن ،رازیانه، آبلیمو و سرکه سیب موثر میباشد. 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم