مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

طبع انسان و انواع آن

  • ۴۵۷
طبع انسان و انواع آن

شرایط مختلفی مانند آب و هوا ، نوع تغذیه، وراثت و شرایط اقلیمی باعث می‌شوند که بعضی از عناصر موجود در بدن انسان بر دیگر عناصر غلبه پیدا کند و بدن آدم گرایش به حالت های اسیدی یا قلیایی و یا حالتی بین این دو پیدا کند که به آن طبع گفته می‌شود.

 

به طور کلی کودکانی که تازه متولد می شوند طبع خود را از پدر یا مادر خود به ارث می برند و هیچگاه تغییر نمی کند انسان ها با شناخت طبع خود و با رعایت تغذیه و خوراک مناسب می‌توانند از شر بسیاری از بیماری ها در امان بمانند.

 

انواع طبع انسان 

 

طبع انسان ها به سه گروه تقسیم بندی می شود که عبارتند از 

 

طبع گرم 

طبع سرد 

طبع معتدل 

 
طبع گرم 

افرادی که دارای طبع گرم می باشند بدن آنها معمولاً دارای حرارت بالایی می باشد و با خوردن غذاهای گرمی بخش دچار مشکل می‌شوند این افراد معمولاً با علائمی مانند جوش صورت و خارش پوست روبه‌رو می‌شوند و پوست سرشان همواره شوره میزند و دچار عطش میشوند. افرادی که طبع بدن آنها گرم می باشد معمولاً زود عصبی می شوند اما خوش برخورد هستند معمولاً تعداد افراد دارای طبع گرم نسبت به افراد دارای طبع سرد کمتر میباشد .

 

طبع سرد 

بیشتر مردم جهان از طبع سرد برخوردار می‌باشند این افراد معمولاً دارای پوست سفید هستند و میل زیادی به لبنیات به خصوص ماست دارند و نسبت به دیگر افراد زودتر دچار بیماری‌هایی مانند نقرس و روماتیسم می‌شوند افرادی که دارای طبع سرد هستند معمولاً پرخواب میباشند و به راحتی نمی‌توان آنها را از رختخواب جدا کرد این افراد غذایشان دیر هضم می‌شود و معمولاً شاداب نیستند اما استعداد چاقی در آنها زیاد می باشد. افراد دارای طبع سرد ریزش موی زیادی دارد و همچنین نسبت به دیگر افراد دیرتر عصبانی می شوند و معمولاً خوشگذران هستند همچنین بیشتر در معرض بیماری هایی مانند ام اس و پارکینسون قرار دارند.

 

طبع معتدل  

افرادی که دارای طبع معتدل هستند معمولاً بین گرم و سرد قرار دارند تعداد این افراد نسبت به دو طبع دیگر کمتر می باشد و همچنین این افراد معمولاً نسبت به غذاها حساسیت زیادی نشان نمی دهند و نسبت به دیگر افراد کمتر دچار بیماری و کسالت می شوند. اما باید به این نکته توجه داشت که این افراد در دراز مدت ممکن است دچار بیماری‌های سخت شوند زیرا غذا روی چنین افراد زیاد تاثیر نمی‌گذارد و همین امر باعث می‌شود که سموم به مرور در بدن آنها جمع شود و در دراز مدت تاثیر خود را بگذارد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم