مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

اصلاح مزاج انسان

  • ۴۴۴
اصلاح مزاج انسان

هر انسانی دارای اخلاط اربعه است که بر اثر عدم تغذیه صحیح متعادل آن به هم می‌خورد و موجب انواع بیماریها درون میشود اخلاط اربعه عبارتند از صفرا سودا بلغم و خون که قلبه هر کدام بر دیگری می تواند باعث ایجاد بیماری شود.

 

هر مزاجی به نوعی غذا بستگی دارد مثلاً غذاهای شور و نمک سود و گوشت حیوانات پیر باعث می‌شود که خلط سودا در انسان غلبه پیدا کند و شخص دچار بیماری های روحی و روانی شود در این حالت شخص بیمار به ناچار باید از داروهای شیمیایی استفاده کند و ممکن است که سالها طول بکشد تا بهبود پیدا نماید.

اصلاح افراد بلغمی مزاج 

این افراد باید برای مدتی از خوردن لبنیات و خوردن ترشیجات و مصرف غذاهای سردی بر خودداری نماید که افراد باید بیشتر از غذاهای گرمی بخش مانند ارده اصل شیره انگور و خرما استفاده کنند همچنین به جای چای از نوشیدنی های گرمی بخش مانند و دم کرده دارچین و زنجبیل استفاده کنند و هنگام خوردن برنج از ادویه جاتی مانند هل دارچین و زیره ساییده شده استفاده کنند.

 

اصلاح افراد صفراوی مزاج 

غذاهایی که این گونه همزاد را اصلاح می کند عبارتند از خوردنی هایی که حالت اسیدی دارند و ترشیجات طبیعی مانند لیموترش زرشک نارنج ترنجبین کاهو آلو بخارا تمر هندی به طور کلی این افراد باید از غذاهای خنک استفاده نماید یعنی غذاهایی که پیش آنها از نظر علمی زیر ۷ باشد بهترین نوشیدنی برای این گونه افراد عرق کاسنی و عرق شاهتره می باشد همچنین شستشوی سر و بدن خود با سدر می‌تواند به آنها برای به دست آوردن سلامتی کمک کننده باشد بهترین روش برای این گونه افراد این است که از خوردن چای و ماست خودداری کنند تا بتوانند به زودی سلامتی خود را به دست آورند زیرا در غیر این صورت دچار بیماری‌های کبدی و در صورت عدم رعایت دچار بیماری هپاتیت میشود.

 

اصلاح افراد دموی مزاج 

برای اصلاح این نوع مزاج بهتر است از غذاهای زیر استفاده شود 

میوه جات و سبزیجات تازه

مسهل های گیاهی مانند خاکشیر، تخم مرو، بارهنگ ، بالنگو و تخم ریحان

 سوپ یا آش‌جو

مصرف روزانه ۶ لیوان آب خنک 

همچنین کاستن از حجم غذا و استفاده از غذاهای ساده یکی از بهترین راه های اصلاح این مزاج می باشد مقداری نرمش و ورزش سبک می تواند به اینگونه افراد کمک کند و استفاده از ترشیجات طبیعی مانند زرشک و آلو بخارا برای افراد مفید می باشد. 

 

اصلاح افراد سوداوی مزاج 

اکثر این افراد مبتلا به یاس، ناامیدی و ناراحتی های فکری و روحی می باشند ، مدام در خود فرو می‌روند و خودخوری می‌کنند این افراد باید از خوردن غذاهای چرب ، شور، مانده و شیرینی جات مصنوعی خودداری نماید.  مصرف چای برای این گونه افراد مضر می باشد و بهتر است که به جای آن از دمنوش های گیاهی مانند بارهنگ و تخم ریحان استفاده کنند مصرف پنیر همراه با چای شیرین برای صبحانه برای اینگونه افراد مضر میباشد استفاده از غذاهای گیاهی مانند آلو، اسفناج، کدو تنبل و هویج پخته می تواند به این افراد کمک نماید.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم