مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

تاثیر روانی رنگها در زندگی انسان

  • ۴۳۴
تاثیر روانی رنگها در زندگی انسان

انسان موجودی است که از ابعاد گوناگون تشکیل شده است یکی از این ابعاد روح و روان و ذهن می‌باشد هر بعد از انسان یک هماهنگی خاصی با طبیعت دارد. طبیعت نیز خود دارای ابعاد گوناگون می باشد که یکی از ابعاد آن وجود رنگهای متنوع در آن است. 

 

رنگ ها اثرات سازنده و یا مخرب در روح و روان و ذهن انسان بر جای می گذارند. مهمترین و اصلی ترین راه تاثیر رنگ ها از طریق چشم و از طریق رویت آنها می‌باشد. هر رنگی که انسان مشاهده می کند دارای طول موج خاصی است . در چشم آدمی سه رنگ اصلی وجود دارد که شامل رنگ قرمز که طول موج آن ۵۷۰ است ، رنگ‌سبز که طول موج آن ۵۳۵ است و رنگ آبی که طول موج آن ۴۴۵ است، می باشد. 

 

انواع رنگ ها و اثرات آنها 

 

رنگ قرمز 

این رنگ تسکین دهنده ناراحتی های پوستی و حساسیت های آن می باشد استفاده از این رنگ ایمنی بدن را بالا میبرد، اشتها را مرتب و هضم غذا را تنظیم می نماید. رنگ قرمز حالت احساسات و حمله را افزایش می‌دهد ، فشار خون را بالا برده و تنفس را کم میکند و به دلیل اینکه یک رنگ هیجان انگیز می باشد به انسان نیرو می بخشد. رنگ قرمز محرک و فعال کننده است.

 

رنگ آبی 

رنگ آبی آرام بخش و تسکین دهنده برای دردهای عصبی می باشد و یکی از بهترین رنگ ها برای افراد وسواسی و هیجان زده است. رنگ آبی بهترین رنگ برای افرادی می باشد که از بیماری های روحی و روانی رنج می برند. این رنگ آرام بخش تنفس و نبض میباشد و برای افرادی که دارای فشارخون می باشند مفید است رنگ آبی به انسان آرامش درونی می دهد، ترشحات چرکی را کاهش می‌دهد و در معالجه سرطان موثر میباشد.

 

رنگ زرد

رنگ زرد گرم کننده است و بسیار شادی بخش و نشاط آور می باشد به گونه ای که قرآن کریم رنگ زرد را مسرت بخش و نشاط آور معرفی کرده است این رنگ می تواند حالت‌های عصبی را آرام کند. 

 

رنگ سبز 

رنگ سبز برای بهبود ناراحتی های عصبی و ناملایمات روحی و روانی استفاده می شود زیرا تعدیل کننده اعصاب، آرام بخش و کاهش دهنده ی خستگی است. این رنگ به عنوان یک رنگ امیدوارکننده شناخته می‌شود و برای تنظیم سیستم عصبی و درمان بی خوابی و خستگی موثر می باشد. 

 

رنگ نارنجی 

رنگ نارنجی اثر حرارتی روی سیستم گوارش دارد، تابان و درخشنده است و به عنوان یک رنگ آرام بخش و تسکین دهنده شناخته می شود. رنگ نارنجی یک رنگ هیجان آور و تحریک کننده احساسات می‌باشد. 

 

رنگ سیاه 

رنگ سیاه افسرده کننده و غلط انداز می باشد و در بسیاری از مواقع می تواند باعث ایجاد احساس یأس و ناامیدی در افراد شود.

 

تاثیرات فیزیولوژیک رنگ ها 

رنگ ها می توانند ادراک و احساسات را تحریک کرده و هیجانات را در انسان زنده نگه دارند اثرات پسیکولوژیک و روانی رنگ ها ثابت شده است و می‌تواند محیط را خوشحال‌کننده یا حزن آلود نمایند. مثلا با رنگ های قرمز، نارنجی و زرد می توانید محیط را گرم نگاه دارید و با رنگ‌های آبی و بنفش می‌توانید محیط را سرد جلوه دهید به طور کلی با رنگ ها می توان در خود آرامش و نشاط را به وجود آورد و غم و افسردگی را از بین برد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم