مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

انواع لبنیات و مزاج آنها

  • ۴۲۹
انواع لبنیات و مزاج آنها

یکی از مهمترین مسائل روزمره زندگی انسان ها استفاده از انواع غذاها برای رفع گرسنگی و ادامه حیات می باشد در قدیم مردم نسبت به غذاهای مصرفی روزانه خود اطلاعات زیادی داشتند و می‌دانستند که چه باید مصرف کنم و چگونه آن را طبخ نماید و همچنین چه نوع مواد غذایی برای بدن شان مفید می باشد. 

 

یکی از غذاهای سنتی ما ایرانی ها کشک و بادمجان می‌باشد که غذای بسیار خوشمزه‌ای است اما آیا تا به حال شده است که از خود بپرسید که چرا کشک را همراه بادمجان مصرف میکنند علت آن این میباشد که مردم در قدیم نسبت به مزاج خود بیشتر آشنایی داشتند و از این رو بعضی از آنها اصلاً بادمجان مصرف نمی کردند و بعضی دیگر هم که مصرف می کردند آن را به صورت کشک و بادمجان استفاده می کردند تا بتوانند مزاج غذای خود را متعادل نمایند. مصرف بادمجان به تنهایی باعث ایجاد سودا میشود یعنی خلط سودا را در بدن افزایش می دهد و زیاد شدن این خلط در بدن باعث ایجاد بیماری های پوستی، ناراحتی های اعصاب و روان می شود. بنابراین می توان گفت شناخت مزاج خود و شناخت مزاج غذاها باعث میشود که انسان از مواد غذایی به نحو احسن استفاده کند و کمتر مبتلا به بیماری و کسالت شود.

انواع لبنیات و مزاج آن ها 

ماست سرد و تر

شیر سرد و تر

پنیر سرد و خشک

 کره سرد و تر

کشک سرد و خشک

دوغ خیلی سرد و تر

خامه سرد و تر

ماست چکیده سرد و تر

سرشیر سرد و تر 

به این نکته توجه داشته باشید که در صورتی که مقداری نمک به پنیر اضافه کنید می توانید تا حد زیادی از شدت سردی آنها بکاهید همه انواع لبنیات فوق العاده سرد می باشند و برای افراد دارای طبع سرد مضر هستند با توجه به اینکه لبنیات از کلسیم  بسیار زیادی برخوردار می باشند باید نحوه استفاده از آنها را بدانید 

از بین مواد لبنی کشم بیشترین کلسیم و پروتئین را دارا می‌باشد به صورتی که در هر ۱۰۰ گرم کشک حدود ۷۵ گرم آن پروتئین و بقیه املاح و کلسیم می باشد پس بهتر است که حتماً هفته ای یکبار آش جو همراه با کشک مرغوب مصرف گردد و استفاده از آن باعث جلوگیری از پا درد و پوکی استخوان می‌شود.

در صورت استفاده از ماست  بهتر است که از ماست چکیده استفاده شود تا بتوان موادی مانند پودر موسیر، نمک طعام، پونه کوهی و فلفل سیاه را به آن اضافه کرد همچنین در صورت استفاده از پنیر بهتر است که آن را همراه با گردو و سبزیجات معطر به عنوان شام استفاده کنید.

برای داشتن بدنی سالم سعی کنید که از مصرف روزانه ماست خودداری نمایید زیرا استفاده زیاد از ماست به خصوص برای کودکانی که دارای طبع سرد می‌باشند مضر است.

مصرف ماست زیاد برای کودکانی که دارای شب ادراری می باشند، افرادی که از آرتروز و درد استخوان رنج می‌برند، بیماران مبتلا به ام اس، پارکینسون و بیماران اعصاب و روان هرگز توصیه نمی گردد.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم