مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف ازگیل

  • ۴۳۰

ازگیل میوه ای نارنجی رنگ میباشد که شکل ظاهری آن شبیه گلابی است و طعم آن مانند طعم هلو و انبه می‌باشد. این میوه سرشار از فیبر است و مصرف آن به دلیل اینکه به رشد جنین کمک میکند به زنان باردار توصیه می گردد. استفاده از ازگیل برای درمان پوکی استخوان بی خوابی و کم خونی بسیار موثر می باشد

 

 

فواید مصرف ازگیل

تقویت قلب 

از آنجایی که از گل سرشار از آنتی اکسیدان می باشد مصرف آن به تقویت و سلامت قلب کمک می نماید همچنین در ترکیبات میوه ازگیل ترکیب به نام کارتنوئید ها وجود دارد که دارای خاصیت ضد التهابی بوده و از ایجاد پلاک در شریان ها جلوگیری می نماید دلیل اینکه استفاده از سیر باعث کاهش فشار خون میشود خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی را کاهش میدهد.

 

سلامت پوست و مو 

میوه ازگیل سرشار از انواع آنتی اکسیدان ها و ویتامین سی میباشد و استفاده از آن باعث نابودی سلول های مرده پوست شده و به همین منظور به جوانسازی پوست کمک می نماید همچنین به دلیل اینکه در میوه ازگیل مس آهن بر روی زیادی وجود دارد می‌تواند باعث تقویت فولیکولهای مو شده و به رشد بهتر موها کمک نماید.

 

تقویت دستگاه گوارش

ازگیل سرشار از فیبر می باشد و مصرف آن باعث بهبود حرکات روده شده و به همین منظور به هضم راحت تر غذا کمک می نماید. استفاده از ازگیل برای افرادی که به بیماری های گوارشی مانند نفخ و ورم معده مبتلا می باشند توصیه می گردد. 

 
کاهش وزن 

گنجاندن ازگیل در برنامه رژیم غذایی علاوه بر اینکه باعث تامین انواع مواد مغذی برای بدن میشود با کاهش دادن اشتها می تواند به کاهش وزن و لاغری کمک نماید. همچنین به دلیل اینکه این میوه سرشار از فیبر می باشد مصرف آن باعث می‌شود که فرد تا مدت زمان زیادی احساس سیری داشته باشد. 

بهبود سیستم عصبی 

میوه ازگیل سرشار از ویتامین های گروه b می باشد به همین منظور می‌تواند باعث سلامت سیستم عصبی شده و در درمان بسیاری از بیماری های عصبی مانند افسردگی کمک کننده باشد. پس به طور کلی می‌توان گفت یکی از ساده ترین درمانها برای افرادی که به بیماری افسردگی مبتلا می باشد استفاده از ازگیل می باشد.

درمان دیابت 

استفاده مداوم و منظم از چای ازگیل می‌تواند به کاهش قند خون کمک می‌نماید بنابراین مصرف آن به افرادی که به دیابت مبتلا می باشند توصیه می گردد. مصرف ازگیل باعث تنظیم سره گلوکز و انسولین در بدن شده و به همین منظور میتواند در درمان دیابت تاثیر گذار باشد.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم