مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف عرق بهار نارنج

  • ۴۱۲
فواید مصرف عرق بهار نارنج

به شکوفه درخت نارنج بهار نارنج گفته میشود که مصرف آن به صورت عرق فواید زیادی برای لاغری، اعصاب، فشار خون و بیماری های کبدی دارد. شکوفه درخت نارنج معمولاً در اواسط بهار شکفته می شود و به سرعت نیز می ریزد و استفاده از آن به صورت عرق دارای خواص دارویی و درمانی فوق العاده بالایی است.

 

شکوفه بهار نارنج سرشار از ترکیبات مفیدی مانند سلنیوم سدیم منگنز پتاسیم انواع ویتامین ها فلاونوئید ها و روغن فعال می باشد. طبع عرق بهار نارنج گرم و خشک می باشد و معمولاً از آن برای درمان اضطراب جوانسازی پوست جلوگیری از افسردگی درمان شوک درمان نقرس و درمان زخم های روی پوست استفاده می شود.

فواید مصرف عرق بهار نارنج

مفید برای زنان باردار 

از آنجایی که عرق بهار نارنج دارای خاصیت آرام بخشی می باشد استفاده از آن برای زنان باردار که به دلیل نوسانات هورمونی دچار وضعیت های بد روحی می شوند بسیار مفید می باشد اما باید به این نکته توجه داشته باشید که مصرف آن برای زنان باردار نباید بیش از حد مجاز باشد. 

تنظیم فشارخون

گیاه بهار نارنج دارای خاصیت آرام بخشی می باشد به همین دلیل می‌تواند در درمان تپش قلب تاثیر گذار باشد همچنین به دلیل اینکه این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان است با تنظیم فشار خون می تواند باعث پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری های قلبی شود.

 

درمان افسردگی 

در طب سنتی از عرق بهار نارنج برای درمان افسردگی و اضطراب یاد میشود این عرق مانند یک مسکن طبیعی عمل می‌کند و به بهبود خلق و خو و خواب کمک می نماید. به منظور تاثیر بیشتر بهتر است که عرق بهارنارنج را با یک قاشق سکنجبین مخلوط کرده و آن را بنوشید. 

 

درمان سنگ کلیه 

مصرف عرق بهار نارنج باعث سلامت کلیه ها شده و به پاکسازی کلیه ها و بدن کمک می نماید همچنین استفاده از آن برای افرادی که از درد ناشی از سنگ کلیه و سنگ مثانه رنج می برند توصیه می گردد زیرا باعث دفع این سنگ ها می شود. 

 

درمان مشکلات گوارشی 

از عرق بهار نارنج می توان به عنوان یک داروی گیاهی برای درمان مشکلات گوارشی و شکمی استفاده کرد.مصرف این عرق می‌تواند باعث هضم بهتر غذا شود و در رفع مشکلات گوارشی مانند نفخ معده، رفع گاز معده و جلوگیری از اسیدی شدن معده تاثیر گذار باشد.

 

تقویت کبد 

استفاده از عرق بهار نارنج برای افرادی که به مشکلات کبدی مبتلا می باشند توصیه می گردد زیرا این عرق باعث میشود که سلول های کبدی فعالیت خود را بیشتر کنند و سموم جمع شده در بدن از بدن خارج گردد اما باید به این نکته توجه داشته باشید که هیچگاه در مصرف عرق بهار نارنج زیاده روی نکنید.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم