مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف بادام

  • ۴۳۰
فواید مصرف بادام

بادام درختی است که در بیشتر مناطق ایران می روید و میوه آن دارای دو نوع بادام تلخ و بادام شیرین می باشد که در نوع تلخ آن سم خیلی خطرناکی وجود دارد که به اسید پروسیک معروف می‌باشد. به طور کلی بادام سرشار از ویتامین های a,b ،قند و فسفر است.

 

فواید مصرف بادام

 
درمان بیماری های کلیوی 

اگر مغز بادام را خرد کنید و با کمی نشاسته و نعنا مخلوط کنید و در گلاب ریخته و آن را بپزید و میل کنید باعث درمان بیماری های کلیوی در دراز مدت میشود.

درمان ریزش مو 

برای درمان ریزش مو با استفاده از بادام باید ابتدا چند عدد پوست فندق را بسوزانید و با مقداری رنده پیاز مخلوط کرده و سپس نصف استکان روغن بادام تلخ به آن اضافه کنید و آن را به ریشه موی خود بمالید این کار باعث تقویت فولیکولهای مو شده و از ریزش مو جلوگیری می نماید. 

درمان سردرد های کهنه 

استشمام روغن بنفشه بادام یک روش سنتی جهت درمان آلرژی و زیاد عطسه کردن می باشد همچنین مالیدن این روغن به پیشانی باعث درمان سردرد های کهنه، میگرنی و سینوزیتی میشود.

درمان اختلالات معده 

برای درمان مشکلات گوارشی بهتر است که مغز بادام تلخ را خرد کرده و هر روز مقداری از آن را با آب و عسل مخلوط کرده و میل نمایید. این روش باعث تسکین درد معده و نفخ شکم می شود اما به منظور تاثیر بیشتر بهتر است که آن را با مقداری تخم کرفس مخلوط کنید.

درمان جوش های صورت 

از آنجایی که ریشه درخت بادام تلخ دارای طبیعت گرم و خشک می باشد برای درمان جوش های صورت میتوان از آن استفاده کرد برای این کار باید مقداری از آن را با روغن گل سرخ و سرکه خمیر کنید و بر محل جوش ها بمالید.

درمان اگزما 

برای درمان اگزما در شستشوی زخم ها به جای استفاده از صابون از خمیر بادام تلخ استفاده کنید شستشو با این خمید باعث از بین رفتن التهابات پوستی و جوش های قرمز پوست می شود.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم