مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف توت فرنگی

  • ۴۱۴
فواید مصرف توت فرنگی

توت فرنگی میوه میباشد که رسیده آن دارای طعم شیرین و معطر است و در بیشتر نقاط ایران قابل مصرف می باشد توت فرنگی نسبت به توت سفید از عمر کمتری برخوردار می باشد این میوه خوشمزه  سرشار از پکتین، گلوکز، املاح معدنی و ویتامین های a و c می باشد.

 

فواید مصرف توت فرنگی 

 

درمان مشکلات مجاری ادراری 

برای درمان مشکلات مجاری ادراری باید برگ های توت فرنگی را دم کنید و کمی لیمو و دارچین به آن اضافه نمایید و آن را میل نمایید دم کرده برگ توت فرنگی خواص بی نظیری در تصفیه خون دارد و ادرار آورنده نیز می باشد.

درمان یبوست 

یبوست عارضه بسیار بدی می باشد و بیشتر افراد با این عارضه روبرو هستند بهترین داروی طبیعی برای معالجه یبوست رژیم توت فرنگی می باشد به این گونه که هر روز ۲۵۰ گرم توت فرنگی را مصرف نمایید تا برای همیشه از عارضه یبوست خلاص شوید.

درمان عفونت کلیه  

برای درمان عفونت کلیه می توانید از برگ توت فرنگی استفاده کنید زیرا برگ توت فرنگی خاصیت ضدعفونی و ضد احتقان دارد و روش بسیار موثری برای درمان عفونت کلیه، کیست مثانه و عفونت روده ها می باشد.

درمان کم خون 

میوه توت فرنگی سرشار از مواد قندی، املاح، آهن و مواد پروتئینی می باشد و مصرف آن به اشخاصی که به کم خونی مبتلا می باشند توصیه می گردد همچنین از توت فرنگی می توان برای درمان نقرس و روماتیسم استفاده کرد.

تقویت قوای بدنی 

توت فرنگی دارای ترکیباتی می باشد که باعث تقویت بدن می شود و استفاده از آن برای اشخاصی که ضعیف هستند توصیه می گردد و به دلیل اینکه توت فرنگی سرشار از ویتامین ث میباشد می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک نماید.

درمان کهیر 

برای درمان چربی استفاده از توت فرنگی بسیار موثر می باشد به این صورت که باید توت فرنگی را له کنند و در آب بریزند و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه کمی شکر در آن بریزند و کنار بگذارند بعد از گذشت نیم ساعت میتوان آن را مصرف کرد استفاده از این ترکیب باعث رفع عوارض کهیر میشود. 

درمان روماتیسم 

مصرف توت فرنگی باعث درمان روماتیسم میشود و توصیه میگردد به کسانی که مبتلا به روماتیسم هستند هر روز ۲۵۰ گرم از این میوه را مصرف کنند یا جوشانده برگ آن را استفاده کنند برای استفاده از جوشانده برگ این میوه باید ۲۵ گرم برگ خشک توت فرنگی را در نیم لیتر آب سرد ریخته و آن را روی شعله بسیار کم بگذارید تا دم بکشد و بعد  آن را به همراه عسل مصرف کنید. 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم