مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف فندق

  • ۳۹۹
فواید مصرف فندق

میوه درخت فندق خنک می باشد و در بیشتر نقاط معتدل به میوه مینشیند فندق سرشار  از کلر،کلسیم، آهن و ویتامین های a و b می باشد. به دلیل اینکه فندق قند ندارد استفاده از آن برای اشخاصی که به دیابت مبتلا هستند توصیه می شود.

 

فواید مصرف فندق 

درمان واریس 

کسانی که مبتلا به واریز شده اند علاوه بر کمپرس باید جوشانده برگ درخت فندق را بنوشند به این منظور باید ۵۰ گرم پوست برگ درخت فندق را در یک لیتر آب به مدت ۵ دقیقه جوشانده و بعد از صاف کردن هر روز پنج بار به اندازه نیم لیوان آن را میل کنند. 

درمان روماتیسم 

 برای درمان روماتیسم باید ۵۰ گرم برگ درخت فندق را با ۲۵ گرم برگ درخت گردو در یک ظرف بریزید و بعد از اضافه کردن نمک و روغن زیتون به آنها آن را روی شعله ملایم بگذارید بعد از اینکه برگها پخته شد آنرا بکوبید و بر روی محل هایی که دچار درد می باشد مالش دهیم این محلول درد روماتیسم را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. 

درمان تب 

برای درمان تب ابتدا باید پوست شاخه های جوان درخت فندق را به مقدار ۲۵۰ گرم با یک لیتر آب بجوشانید و مصرف کنید. استفاده از این دمنوش در پایین آوردن تب بسیار موثر میباشد. 

تصفیه خون  

دم کرده فندق به مقدار ۵۰ گرم در یک لیتر آب ، خون را تصفیه میکند و همچنین برای درمان التهابات پوستی بسیار تاثیرگذار است . علاوه بر آن دمنوش فندق برای التیام زخم هایی که در اثر جراحت به وجود آمده اند مصرف میشود. 

درمان کم خونی 

اشخاصی که مبتلا به کم خونی هستند برای رفع کم خونی خود بعد از غذای خود به عنوان دسر ۵ عدد پسته و پنج عدد فندق خام را مصرف نمایند تکرار این کار به مدت یک ماه باعث رفع کم خونی میشود. 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم