مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

هندوانه و فواید مصرف آن

  • ۴۰۰
هندوانه و فواید مصرف آن

هندوانه میوه ای میباشد که سرشار از آب است و مصرف آن به رفع عطش می‌تواند کمک کند. این میوه سرشار از پتاسیم ،آنتی اکسیدان، لیکوپن و انواع ویتامین ها میباشدکشور چین بزرگترین تولید کننده هندوانه در جهان محسوب می‌شود.

 

فواید مصرف هندوانه 

مبارزه با سرطان 

همانطور که گفته شد هندوانه سرشار از لیکوپن می باشد و این ماده مفید در هندوانه می تواند باعث نابودی سلولهای سرطانی در بدن شود همچنین به دلیل اینکه در هندوانه مقدار زیادی آنتی اکسیدان وجود دارد باعث مبارزه با رادیکال‌های آزاد در بدن شده و بدن را در برابر ابتلا به بسیاری از سرطان‌ها مانند سرطان پروستات محافظت می نماید.

پیشگیری از آسم 

معمولاً به افرادی که دچار مشکلات تنفسی و آسم می باشد مصرف هندوانه توصیه می شود زیرا استفاده از هندوانه میتواند امکان تنفس صحیح در افراد مبتلا به آسم را بدهد همچنین به دلیل اینکه هندوانه سرشار از ویتامین a می باشد برای بیماران مبتلا به آسم مفید است.

تامین آب بدن 

هندوانه حاوی مقدار زیادی آب می باشد که استفاده از آن می تواند باعث تامین آب مورد نیاز بدن شود و به حفظ رطوبت بدن نیز کمک می‌نماید. استفاده از هندوانه باعث میشود که بدون این که کالری زیادی وارد بدن کنید آب مورد نیاز بدن تامین شود.

 

استحکام استخوان ها 

هندوانه سرشار از ویتامین c ، ویتامین a و لیکوپن میباشد برای استفاده از آن باعث رشد بهتر استخوان ها شده و از پوکی استخوان و شکستگی استخوان ها جلوگیری می نماید در صورت شکستگی استخوان ها استفاده از هندوانه می تواند به ترمیم سریعتر استخوان ها کمک کند. 

تقویت سیستم گوارش 

به دلیل اینکه در هندوانه مقدار زیادی آب قرار گرفته و همچنین دارای فیبر کمی می باشد می تواند به هضم بهتر غذا کمک نماید و همچنین این آب به حرکت بهتره غذا در روده ها می تواند کمک کند و از به وجود آمدن مشکلات گوارشی مانند نفخ و سوزش سر دل جلوگیری می نماید.

تقویت سیستم ایمنی 

هندوانه سرشار از ویتامین هایی مانند ویتامین سی ویتامین ای و ویتامین b6 می باشد که مصرف آن علاوه بر اینکه باعث تولید آنتی بادی در بدن میشود می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود و بدن را در برابر عفونت محافظت کند. 

مفید برای بارداری 

هندوانه سرشار از ویتامین ب ۶ می‌باشد و استفاده از آن در دوران بارداری باعث تامین آهن بدن شده و برای درمان کم خونی مفید است همچنین می‌تواند از بروز مشکلات سیستم عصبی جنین جلوگیری نماید

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم