مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

جلوگیری ازابتلا به آلزایمر با داروهای گیاهی

  • ۳۹۹
جلوگیری ازابتلا به آلزایمر با داروهای گیاهی

آلزایمر بیشتر در افراد مسن به علت اختلالات مغزی اتفاق می‌افتد. این اختلال به تدریج باعث مرگ سلول های مغزی میشود که می‌تواند باعث کاهش مهارت های رفتاری و تفکری شود. در صورتی که این بیماری پیشروی کند می تواند توانایی انجام کارهای روزمره را از فرد سلب نماید.

 

اختلال آلزایمر باعث می شود که نورون های موجود در مغز دچار آسیب دیدگی شوند و ارتباط خود را با یکدیگر از دست بدهند. هنوز نمی‌توان گفت که درمان قطعی برای آلزایمر وجود دارد اما مصرف بعضی از گیاهان دارویی می تواند به جلوگیری از آلزایمر و کاهش روند پیشرفت آن کمک نماید. 

داروهای گیاهی برای جلوگیری از آلزایمر 

سبزیجات دارای برگ سبز 

معمولاً سبزیجاتی که دارای برگ سبز می باشند دارای ویتامین های ب ۱۲ ،فولیک اسید و مواد معدنی فراوانی می باشند و مصرف آن ها باعث کاهش سطح آمینو اسید در خون می گردد به همین دلیل مصرف آن می‌تواند در جلوگیری از آلزایمر تاثیر گذار باشد از جمله سبزیجات دارای برگ سبز می توان به اسفناج و کاهو اشاره کرد. 

هورس بام 

در این گیاه دارویی ترکیبات مفیدی مانند کارواکرول و تیمول وجود دارد که مصرف آن مانند یک سد محکم در برابر ورود مواد مضر به بافت مغز عمل می‌نماید. به همین دلیل معمولا مصرف این گیاه دارویی برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر توصیه می شود

دارچین 

معمولاً به افرادی که دچار آلزایمر می باشد مصرف دمنوش دارچین توصیه می شود زیرا استفاده از آن باعث جلوگیری از تجمع پروتئین های مغزی می شود و روند پیشرفت این بیماری را کنترل می نماید علاوه بر آن به دلیل اینکه دارچین دارای خاصیت ضد التهابی می باشد با کمک کردن به بهبود سلامت مغز می‌تواند در پیشگیری از آلزایمر تاثیر گذار باشد. 

جینسنگ 

جینسینگ یک گیاه دارویی فوق العاده می باشد که باعث بهبود جریان خون در مغز می‌شود و از همین رو برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر تاثیرگذار می‌باشد اما افرادی که به بیماری دیابت مبتلا می باشند بهتر است که قبل از مصرف آن با پزشک مشورت نمایند. 

ژینکو 

ژینکو یکی دیگر از گیاهان دارویی می باشد که برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر توصیه می شود برگ های این گیاه دارویی می‌تواند باعث گردش بهتر خون در مغز شود و ضعف حافظه و گرفتگی‌های دوران پیری جلوگیری نماید. اما به این نکته توجه داشته باشید که در خوردن این گیاه دارویی هرگز زیاده‌روی نمایید. 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم