مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

کنترل دیابت با راهکارهای خانگی

  • ۳۸۵
کنترل دیابت با راهکارهای خانگی

انسولین هورمونی می‌باشد که توسط لوزالمعده به منظور ذخیره قند و چربی تولید می شود معمولاً افرادی که به دیابت مبتلا می باشند بعد از آن ها نمی تواند به اندازه کافی انسولین تولید کند و در نتیجه باعث بالا رفتن سطح قند خون در بدن آنها می شود 

 

استفاده از بعضی از گیاهان دارویی برای افرادی که به دیابت مبتلا می باشد می تواند به کنترل دیابت کمک نمایند که در زیر به تعدادی از این داروهای گیاهی اشاره می کنیم 

گل قاصدک 

در طب سنتی استفاده از گل قاصدک در افراد مبتلا به دیابت توصیه می شود همچنین علاوه بر آن استفاده از گل قاصدک باعث کاهش فشار خون شده و بدن را از سموم پاکسازی می نماید و به تقویت کبد نیز کمک می کند 

بابونه  

بابونه یکی از گیاهان دارویی آرام بخش می باشد استفاده از آن به دلیل اینکه باعث دفع قند از خون میشود و قند اضافی را در کبد ذخیره می نماید می تواند برای افراد دیابتی بسیار کمک کننده باشد.

قره قاط  

گیاه دارویی قره قاط که نام دیگر آن سیاه گیله می باشد اثرات بسیار مفیدی در پیشگیری از دیابت دارد. این گیاه دارای ترکیباتی است که مانند انسولین عمل می کند و استفاده از آن برای افرادی که به دیابت مبتلا می باشد توصیه می شود به این منظور باید برای درمان دیابت از این گیاه سه بار در روز استفاده کنید.  

شنبلیله 

شنبلیله یکی از گیاهان می باشد که در طب سنتی برای درمان دیابت توصیه میگردد استفاده از شنبلیله به دلیل اینکه باعث بهبود تحمل گلوکز میشود به کاهش قند و کلسترول خون کمک می نماید و به همین دلیل استفاده از آن برای افراد مبتلا به دیابت مفید است.

سیب 

سیب یکی از مفیدترین میوه ها محسوب می شود زیرا سرشار از فیبر است و مصرف آن به دلیل اینکه باعث ثابت باقی ماندن سطح قند خون در بدن میشود برای افراد دیابتی مفید است. سیب به دلیل اینکه باعث کاهش میزان قند خون میشود توصیه می شود که حتماً روز یک عدد سیب مصرف گردد. 

فندق 

فندق خام دارای ترکیب به نام اسید اولئیک می باشد استفاده از آن باعث تنظیم قند خون در بدن می‌شود و به همین دلیل استفاده از آن به افرادی که به بیماری دیابت مبتلا می باشند توصیه می شود. اما به این نکته توجه داشته باشید که مصرف فندق خام  نسبت به نوع تف داده آن مفیدتر می باشد. 

خار مریم 

مصرف گیاه خار مریم به دلیل اینکه باعث حساسیت بیشتر سلول ها نسبت به انسولین می‌شود و در نتیجه به کاهش قند خون کمک می نماید به افراد مبتلا به دیابت توصیه می شود.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم