مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

توت و فواید بی شمار آن

  • ۳۹۱
توت و فواید بی شمار آن

توت یکی از میوه های بهاری می باشد که استفاده از آن می تواند باعث کند کردن روند پیری شود علاوه بر آن به دلیل خاصیت ضد سرطانی که دارد می تواند بدن را در برابر ابتلا به انواع سرطان ها محافظت نماید.

 

طعم این میوه بسیار شیرین می باشد و بیشتر در نواحی معتدل رشد پیدا میکند. توت سرشار از فسفر ، پتاسیم، کلسیم، آهن، فلاوین و انواع ویتامین ها میباشد. اولین بار مردم چین بودند که از طعم لذیذ توت لذت بردند .

فواید مصرف توت 

پیشگیری  از دیابت 

مصرف توت به دلیل اینکه می‌تواند باعث محافظت بدن در برابر افزایش قند خون شود بسیار مفید می باشد و استفاده از آن به افرادی که مبتلا به دیابت می باشند توصیه می شود. براساس مطالعات انجام شده مصرف توت در طول یک هفته می‌تواند باعث کاهش ۲۶ درصدی میزان قند خون شود. 

درمان کبد چرب  

مصرف توت باعث عملکرد بهتر کبد شده و دفع مواد زائد از بدن کمک می نماید. استفاده از توت باعث کاهش خطر مبتلا شدن به بیماری های مربوط به کبد چرب شده و با جلوگیری از تشکیل توده های چربی در کبد می تواند در درمان کبد چرب موثر باشد.

 

مبارزه با التهابات 

امروز به دلایل مختلف مانند استرس زیاد سبک زندگی عشق بالا و مصرف غذاهای ناسالم ممکن است در بدن التهابات زیادی به وجود آید و به دنبال آن بدن دچار بیماری‌های قلبی و دیابت شود اما مصرف توت با کاهش التهابات بدن می تواند تاثیر بسزایی در جلوگیری از ابتلا به این بیماری ها داشته باشد. 

درمان یبوست 

توت سرشار از فیبر می باشد و می تواند باعث حرکت بهتر روده شود علاوه بر آن استفاده از تو باعث افزایش حجم مدفوع شده و می‌تواند به بهبود و پیشگیری از یبوست کمک کند.

پوست سالم 

از آنجایی که توت سرشار از آنتی اکسیدان می باشد می تواند گزینه مناسبی برای مبارزه با رادیکال های آزاد موجود در بدن باشد و از همین رو به کاهش چین و چروک پوست کمک می کند. علاوه بر آن دست تو باعث افزایش تولید کلاژن در پوست شده و از همین رو باعث داشتن پوست سالم و شاداب می شود. 

افزایش گردش خون 

توت سرشار از آهن می باشد و استفاده از آن باعث افزایش تولید گلبول های قرمز در خون می شود مصرف توت می تواند باعث افزایش گردش خون در بدن شده و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک نماید علاوه بر آن برای درمان کم خونی بسیار مناسب میباشد

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم