مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

درمان سنگ کلیه با راهکارهای خانگی

  • ۳۹۷
درمان سنگ کلیه با راهکارهای خانگی

سنگ کلیه حالتی می باشد که معمولاً با علائمی مانند تهوع استفراغ تکرر ادرار و خون در ادرار همراه می باشد معمولا فردی که دچار سنگ کلیه می‌شود دچار دردهای ناتوان‌کننده می گردد. علت اصلی تشکیل سنگ کلیه مصرف ناکافی آب میباشد. 

 

کمبود آب و مایعات در بدن باعث اسیدی شدن ادرار می گردد و در نتیجه می‌تواند منجر به تشکیل سنگ کلیه شود. از جمله عواملی که می‌تواند خطر مبتلا شدن به سنگ کلیه را افزایش دهد می توان به کم نوشیدن آب، چاقی، سابقه خانوادگی، بیماری های التهابی روده، مصرف داروهای ضد تشنج و مصرف غذاهای شور و پروتئین زیاد اشاره کرد.

درمان سنگ کلیه با راهکارهای خانگی 

آب تربچه 

تربچه یکی از سبزیجاتی می باشد که استفاده از آن فواید زیادی برای بدن به دنبال دارد مثلاً استفاده از آب تربچه باعث دفع کریستال های اضافی در کلیه ها می شود و به جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه کمک می نماید. 

آب گندم 

آب گندم سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و خطر مبتلا شدن به سنگ کلیه را تا حدود زیادی کاهش می دهد ترکیبات موجود در آب گندم با افزایش تولید ادرار می تواند باعث دفع سنگ کلیه شود

ریشه قاصدک 

استفاده از گیاه داروی ریشه قاصدک به دلیل اینکه خاصیت ادرار آوری دارد می تواند از از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری کند به این منظور به مدت ۱۰ دقیقه مقدار ریشه قاصدک را در یک لیوان آب جوش به تو نشان دهید و بعد از صاف کردن آن را میل کنید.  

خارخاسک 

برای درمان سنگ کلیه با استفاده از خارخاسک باید دمنوش این گیاه دارویی را ۲ تا ۳ بار در روز میل کنید استفاده از دمنوش گیاه خارخاسک باعث دفع کریستال های کلسیم اگزالات از کلیه ها می شود. 

آب انار 

از آنجایی که انار یکی از میوه‌های بسیار مفید برای بدن می باشد استفاده از آب انار میتواند باعث کاهش اسیدیته ادرار شود و در جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه موثر باشد علاوه بر آن افرادی که به سنگ کلیه دچار هستند استفاده از آب انار می تواند باعث راحت تر دفع شدن سنگ کلیه شود 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم