مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

تخمه کدو و فواید مصرف آن

  • ۴۰۰
تخمه کدو و فواید مصرف آن

تخم کدو یکی از انواع تخمه میباشد که دارای شکل بیضی  و طعمی بسیار خوسمزه است و طرفداران بسیار زیادی دارد. تخم کدو سرشار از انواع مواد معدنی مانند منیزیم فسفر منگنز آهن روی و مس می باشد. 

 

فواید مصرف تخمه کدو 

پاکسازی روده 

مصرف تخمه کدو باعث پاکسازی روده ها و دفع مواد زائد از آنها می گردد و به همین دلیل خطر مبتلا شدن به سرطان روده بزرگ را تا حدود بسیار زیادی کاهش می دهد علاوه بر آن مصرف تخمه کدو خطر مبتلا شدن به انواع دیگر سرطان‌ها مانند سرطان معده، سرطان سینه و سرطان پروستات را کاهش میدهد. 

تقویت عملکرد مجاری ادراری 

تخمه کدو تاثیر بسیار زیادی در درمان مشکلات مجاری ادراری دارد می‌تواند برای درمان مشکلات مثانه تاثیر گذار باشد. ترکیبات موجود در تخمه کدو با قوی کردن قدرت عضلات لگن خطر مبتلا شدن به عفونت مجاری ادراری را کاهش میدهد

کاهش قند خون 

استفاده از تخمه کدو به افراد مبتلا به دیابت توصیه می شود زیرا مصرف آن باعث کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ می گردد. به طور کلی استفاده از تخمه کدو در رژیم غذایی باعث کاهش خطر مبتلا شدن به دیابت میشود.   

تقویت حافظه 

منیزیوم موجود در تخمه کدو باعث افزایش عملکرد مغز می شود به گونه ای که سلامت کلی مغز را تحت تاثیر قرار می دهد یعنی مصرف تخمه کدو با افزایش حافظه و تمرکز خطر مبتلا شدن به زوال عقل را کاهش میدهد.

درمان ناباروری مردان 

یکی از دلایلی که باعث ناباروری در مردان می گردد کیفیت نامطلوب اسپرم ها می باشد که معمولاً به دلیل کمبود روی در بدن اتفاق می‌افتد از آنجایی که تخمه کدو سرشار از روی می باشد استفاده از آن می تواند باعث بهبود کیفیت اسپرم و در نتیجه درمان ناباروری مردان شود.

درمان بی خوابی 

یکی از ترکیبات موجود در تخم کدو تریپتوفان‌می باشد که هنگامی که در بدن جذب می گردد به ملاتونین تبدیل می شود. وجود این هورمون در بدن می تواند باعث رفع بی خوابی شود. علاوه بر آن منیزیم موجود در دانه های تخم کدو باعث افزایش کیفیت خواب نیز می شود

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم