مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

مواد غذایی که سرشار از ویتامین c هستند

  • ۳۷۷
مواد غذایی که سرشار از ویتامین c هستند

ویتامین c ویتامین e می باشد که بدن قادر به تولید آن نیست و فقط از طریق مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین می تواند تامین شود ویتامین یک ویتامین محلول در آب می باشد. استفاده از مواد غذایی سرشار از ویتامین c باعث عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری ها می شود.

 

طرح انسان به طور روزانه باید به مقدار ۹۰ میلی گرم ویتامین c مصرف کند زیرا کمبود ویتامین c میتواند باعث کم‌خونی، خونریزی لثه و کبودی های مکرر پوست شود.

مواد غذایی سرشار از ویتامین c 

فلفل دلمه ای زرد 

فلفل دلمه ای زرد سرشار از ویتامین سی میباشد به صورتی که میتوان گفت مصرف ۷۵ گرم از فلفل دلمه ای زرد می تواند ۱۵۲ درصد از نیاز روزانه ما به ویتامین سی را تأمین کند. از آنجایی که فلفل دلمه ای سرشار از ویتامین سی میباشد استفاده از آن باعث تقویت سیستم بینایی شده و چشم ها را از ابتلا به آب مروارید محافظت می کند. 

توت فرنگی 

توت فرنگی علاوه بر ویتامین c سرشار از آنتی اکسیدان، فولات و فلاونوئیدها می باشد مصرف یک فنجان توت فرنگی در طول روز می تواند ۹۹ درصد از نیاز ما به ویتامین سی را تامین نماید. استفاده از توت فرنگی می تواند باعث جلوگیری از ابتلا به زوال عقل شود.

جعفری 

جدول یکی از سبزیجاتی می باشد که علاوه بر آهن فراوان دارای مقدار زیادی ویتامین سی میباشد. مصرف ۸ گرم جعفری تازه باعث تامین ۱۱ درصد از مصرف روزانه ما به ویتامین سی می شود. مصرف جعفری باعث افزایش جذب آهن در بدن میشود.

کیوی 

کیوی یکی از میوه هایی می باشد که در آن بسیار زیادی ویتامین c ذخیره شده است و میتوان گفت مصرف یک عدد کیوی باعث تامین ۷۹ درصد از نیاز روزانه به ویتامین سی میشود. علاوه بر آن مصرف کیوی  باعث کاهش چسبندگی پلاکت های خون میشود. 

طالبی 

تالاب یکی دیگر از میوه هایی می باشد که دارای مقدار زیادی ویتامین c است و استفاده از آن علاوه بر آن که می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود به تقویت سیستم بینایی نیز کمک می کند. مصرف یک فنجان طالبی می‌تواند باعث تامین حدود ۶۷ میلی گرم از نیاز روزانه ما به ویتامین سی شود. 

گل کلم 

گل کلم یکی از سبزیجاتی می باشد که علاوه بر ویتامین c سرشار از ویتامین k و فیبر می باشد. استفاده از یک فنجان گل کلم می‌تواند باعث تامین ۴۶ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین سی شود. 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم