مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف کلم قرمز

  • ۳۷۹
فواید مصرف کلم قرمز

کلم قرمز سرشار از آنتوسیانین انواع ویتامینها آهن و منیزیم و پتاسیم می‌باشد و بدلیل اینکه دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان می باشد به عنوان یکی از سبزیجات ضد سرطان شناخته می شود. مصرف کلم قرمز باعث کاهش سطح کلسترول بد خون شده و خطر بیماری های قلبی را کاهش میدهد. 

 

فواید مصرف کلم قرمز 

تقویت سیستم بینایی 

مصرف کلم قرمز باعث افزایش وضوح دید شده و به دلیل این که سرشار از آنتوسیانین میباشد مانع از آسیب رسیدن به سلول های چشم می گردد. بنابراین میتوان گفت مصرف کلم قرمز باعث کاهش ابتلا به اختلالات چشمی می گردد. 

تسکین سردرد 

کلم قرمز به دلیل این که دارای مقدار زیادی منیزیم و مواد مغذی می باشد مصرف آن باعث آرامش اعصاب شده و در تسکین سردرد نقش بسزایی ایفا می کند. به منظور تاثیر کلم قرمز برای تسکین سردرد بهتر است که آن را به صورت اسموتی درآورده و میل کنید.

درمان یبوست 

از آنجایی که در کلم قرمز مقدار زیادی قرار گرفته است استفاده از آن علاوه بر پاکسازی روده ها باعث سلامت دستگاه گوارش نیز می شود بنابراین می‌توان گفت مصرف کلم قرمز می تواند باعث درمان یبوست و همچنین جلوگیری از ابتلا به آن شود.  

تصفیه خون 

در کلم قرمز ترکیب مفیدی به نام سولفور وجود دارد که می‌تواند باعث سم زدایی و تصفیه خون از مواد سمی گردد. مصرف کلم قرمز با دفع مواد زائد از خون می تواند باعث عملکرد بهتر اعضا به خصوص کبد شود. 

کاهش علائم پیری 

همانطور که گفته شد کلم قرمز سرشار از انواع ویتامین ها و آنتی اکسیدان می باشد و از آنجایی که استفاده از آن می تواند باعث افزایش رطوبت پوست گردد و به شفافیت طبیعی پوست کمک می نماید می تواند تاثیر بسزایی در کند کردن روند پیری داشته باشد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم