مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید بی شمار پیاز

  • ۳۹۷
فواید بی شمار پیاز

پیاز یکی از سبزیجاتی میباشد که منبع عالی از پتاسیم، آهن، انواع ویتامین ها و فولات است و گزینه بسیار مناسبی برای درمان و پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا محسوب می شود.  علاوه بر آن دنیا رو مصرف پیاز برای مبارزه با سرطان و دیابت بسیار مفید است.

 

فواید مصرف پیاز 

بهبود عملکرد قلب 

پیاز سرشار از فلاونوئید می باشد و به همین دلیل می‌تواند تا حد بسیار زیادی خطر بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش دهد. علاوه بر این به دلیل اینکه مصرف پیاز خاصیت رقیق کنندگی خون را دارد خطر حمله قلبی را کاهش میدهد. به طور کلی تحقیقات نشان می دهد که مصرف منظم پیاز باعث افزایش تراکم استخوان زنان بالای ۵۰ سال میشود.

سلامت استخوان ها

یکی از مشکلات رایج در افراد مسن پوکی استخوان می باشد مصرف پیاز با کاهش سرعت از بین رفتن بافت های استخوان خطر پوکی استخوان را در میانسالی کاهش میدهد. 

افزایش سیستم ایمنی بدن 

پیاز سرشار از سلنیوم می باشد و مصرف آن می‌تواند باعث تحریک عملکرد سیستم ایمنی بدن گردد. از آنجایی که مصرف پیاز می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود در جلوگیری از سرماخوردگی بسیار موثر است.

 

جلوگیری از آسیب های سلولی 

مصرف پیاز باعث توقف تولید رادیکال‌های آزاد در بدن میشود و به همین دلیل می تواند از آسیب رسیدن به سلولها و DNA جلوگیری نماید. مصرف مداوم پیاز با حفظ شرایط اولیه سلول ها باعث حفظ سلامت بدن در طولانی مدت میشود. 

درمان جای سوختگی 

استفاده از آب پیاز فواید زیادی برای پوست دارد به گونه ای که برای درمان جای سوختگی پوست و یا جای نیش حشرات استفاده از آب پیاز بسیار تاثیر گذار می باشد. مصرف آب پیاز در ابتدا ممکن است باعث افزایش سوزش شود اما به مرور زمان می تواند باعث درمان گردد

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم