مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

مواد غذایی که سرشار از ویتامین دی میباشند

  • ۴۲۶
مواد غذایی که سرشار از ویتامین دی میباشند

ویتامین D یکی از ویتامین های ضروری برای بدن می باشد که بدن قادر به تولید آن نیست و بهترین منبع برای این ویتامین نور خورشید می باشد. کمبود این ویتامین می تواند باعث تضعیف شدن سیستم ایمنی بدن شود و خطر مبتلا شدن به بسیاری از بیماری ها را افزایش دهد.

  

مواد غذایی که سرشار از ویتامین D هستند را بشناسید:

آب پرتقال 

آب پرتقال یکی از نوشیدنی های بسیار مفید می باشد و به دلیل این که سرشار از کلسیم و ویتامین دی است مصرف روزانه آن توصیه می شود. نوشیدن یک فنجان آب پرتقال در طول روز می تواند باعث تامین ۱۰۰ واحد از نیاز روزانه بدن ما به ویتامین دی شود.

قارچ 

قارچ یک ماده غذایی گیاهی میباشد که سرشار از مواد معدنی مانند ویتامین دی است از میان قارچها، قارچهایی که بیشتر در معرض نور خورشید باشند از ویتامین دی بیشتری برخوردار هستند به طور کلی استفاده از قارچ برای گیاهخواران به دلیل این که سرشار از ویتامین دی میباشد یک گزینه عالی محسوب می شود. 

پنیر 

پنیر یکی از لبنیاتی میباشد که سرشار از کلسیم و ویتامین دی است و به همین دلیل مصرف آن باعث استحکام استخوان ها، دندان ها و همچنین تقویت سلامت قلب می شود. میزان ویتامین دی موجود در پنیر با توجه به نوع آن متفاوت است.

 

  

ماهی ساردین 

ماهی ساردین علاوه بر سلنیوم فسفر کلسیم سرشار از ویتامین دی میباشد و برای افرادی که دچار حساسیت به محصولات لبنی میباشد گزینه بسیار مناسبی برای تامین ویتامین دی است. استفاده از این ماهی برای رشد بهتر جنین در دوران بارداری توصیه میشود.  

زرده تخم مرغ 

بیشتر مواد معدنی موجود در تخم مرغ در زرده آن قرار گرفته است ویتامین دی هم یکی از آنها میباشد. استفاده از یک زرده تخم مرغ می تواند باعث تامین ۳۰ درصد از نیاز روزانه به ویتامین دی علاوه بر آن تخم مرغ های محلی از ویتامین دی بیشتری برخوردار می باشند

میگو 

میگوی یک منبع بسیار عالی برای تامین ویتامین دی مورد نیاز بدن می باشد علاوه بر آن به نسبت دیگر منابع از چربی بسیار کمی برخوردار است. مصرف ۱۰۰گرم میگو در طول روز می تواند باعث تامین ۳۸ درصد از نیاز روزانه ما به ویتامین دی شود. 

 

....

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم